• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Orkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 370
O

Orkan

Hittade honom på Flyinge. Är det någon som vet något om honom?

Lyckas inte länka till sidan men han finns under internationella topphingstar på flyinge.se.

Jag tycker att han ser intressant ut men lite mer info om hans hoppmeriter hade inte vart fel...

Sv: Chequille

Hans enda hoppmeriter verkar vara från sina hingstprov och placeringar i unghästklasser och lätta klasser. Han tävlas nu i dressyr. På sitt HLP fick han 129,77 i hoppning, 126,42 i dressyr och 137,37 totalt (1/22).

Vad tycker ni om honom då?

Jag fick hem ett fullblodssto idag som har bra gångarter, har inte sett henne hoppa men ska tydligen hoppa helt okej. Ca 1,62 hög och lite dålig halsansättning annars korrekt.

Jag vill avla fram hopphästar men eftersom hon rör sig så bra som hon gör så är det väl kanske bra med en dubbeltalang.

Du får berätta mer om stammen på stoet. Annars kan man ju inte ens avgöra om hon är BRA för SWB aveln alls:angel:

Det var egentligen inte menat som en hingstvalstråd utan ville mer ha synpunkter på denna hingsten som jag tyckte såg intressant ut men som jag aldrig har hört om tidigare.

Stoet är efter Perugino - Red Sunset - Welsh Pageant
Hon har ett föl efter Feliciano fött 07 som jag sett en gång vid ca 4-5 månaders ålder. Det är ju lite svårt att se vad hon lämnar utifrån det eftersom det mest var en pälsboll!

Som sagt så fick jag hem henne igår och ska ju se mer vad hon har för för- och nackdelar innan jag bestämmer mig.

Hittar bara Internationella topphingstar och där finns

Amiral
Beach Boy
Bugatti Hilltop
Don Frederico
Escudo I
Londonderry
Rascalino
Rotspon
Stolzenberg
Tinka's Boy
Worldly

Har dock för mig att jag har sett Chequille där förr, men nu finns han inte med?

Han fanns där igår men nu har dom uppdaterat till hingstar 2008 och nu är han inte med.

Då kan man ju iaf stryka honom.

Har också tittat på Chequille till mitt sto. Hennes uppfödare skulle betäcka med honom förra året. Får se om det blir några småttingar så jag kan åka och titta på dom i sommar.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 703
Senast: ildiko
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka