Chequille Z

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Chequille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 373
C

Chequille

Jag blev väldigt intresserad av Chequille Z och har hört att han ska komma till Flyinge? Kanske har han redan kommit?

Jag funderar på att använda honom till mitt sto nästa år, men tänkte höra med er om ni tror att han skulle passa henne.

Hur är Chequille i temperamentet? Jag behöver en hingst med stabilt psyke, då jag inte vill ha en nervig och svårriden avkomma.

Jag har varit inne på Brookhouse hemsida, men där står inget om hans temperament.

Berätta gärna så mycket ni bara vet om honom och hans avkommor! Kommer han att vara i Sverige nästa år?

Sv: Chequille Z

Han är ju bara så grymt läcker, så jag bara måste visa honom. :angel:

Jag har läst om honom rätt mycket och på Flyinges hemsida står de att han har starka nerver och stor ridbarhet... Har nämligen själv en avkomma efter honom som är helt underbar han är nu 3år och importerad ifrån tyskland... Han är oxå rätt nervig men ändå väldigt lätt att hantera...
Tycker nämligen själv om Chequille Z han vissar stor kapecitet för både hoppning och dressyr.

Hoppas nån väljer denna underbara hingst...

Vad passar han för typ utav ston då? Ni som har avkommor efter han kan väl visa lite bilder? ;)

Jaha, men det är väl enkelt gjort? Jag är ingen latmask! :angel:

Det trodde jag också men det var det inte annars så hade tänkt använda honom till två av mina ston. Bägge skulle föla först och efter som avtalet är bindande så ville jag inte skriva under det innan jag var säker på att de kunde betäckas igen i år. Då råkade jag ut för att inte få tag i avtalet i tid så det blev andra hingstar istället.

Annars så passar han lite lättare ston då han haft en tendens att ge lite grövre avkommor.

Jag har ett ganska så normalt sto. Hon är varken tung eller fullblodsliknande. Hon är ganska liten också, bara 162 cm hög.

Jag tror jag ska testa honom nästa år för han är riktigt vacker och verkar vara riktigt fin ridhäst med.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 921
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har... 2
Svar
29
· Visningar
3 615
Senast: cirkus
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 515
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 603
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?
Tillbaka