Chamrock!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TurboDevil
  • Startdatum Startdatum
T

TurboDevil

Jag söker efter hingsten Chamrock och all info som kan tänkas finnas om honom. han är en arabhingst som verkade i avlen för omkring 14-16 år sedan.

tack för all info :banana:

Hej!

Chamrock är fortfarande verksam.
Han är rätt gammal nu, men vid god vigör.
Jag känner ägarinnan till honom.
En riktig gammal gentleman.

Hug your horses!
/Mike :devil:

Förresten!
Han tävlas fortfarande i western.
Han tog 2:a plats i Western Pleasure i Blommeröd 2002.

Har han haft ngr ston de senaste åren? ( Mike???)
Fertilitet?
Vet ni ngn som har fler bilder på han?
Har en, vill gärna ha fler, MKT stilig...

Hej!

Jodå, jag har för mig att Ylva (ägaren) själv tar föl efter honom fortfarande.
Vet dock inte hur många språng han har per år.

Han står i Ausås utanför Ängelholm.

Hug your horses!

Chamrock är en mycket duktig western-häst! Jag har sett honom i action och han sköter sig mycket bra ute på tävlingsbanan. Verkar ha trevligt temprament också.

Utseendemässigt tycker jag att han har liiiite för lång rygg och kanske inte så arabtypiskt huvud, men han har bra steg och han gillar nog att showa och visa upp sig!

Om han är verksam i avel eller ej vet jag inte. Det kan vara så att ägarinnan endast använder honom på egna ston och inte har främmande ston?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 512
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 556
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar