Champagneöppnare

gammalek

Trådstartare
Min gamla mamma har på ålderns höst blivit förtjust i champagne men klarar inte att öppna flaskan pga artros och brist på styrka. Finns det öppnare som klarar öppnandet "på egen hand" så att säga? Där man inte behöver trycka eller hålla emot?

Min gamla mamma har på ålderns höst blivit förtjust i champagne men klarar inte att öppna flaskan pga artros och brist på styrka. Finns det öppnare som klarar öppnandet "på egen hand" så att säga? Där man inte behöver trycka eller hålla emot?

Japp. Hade ingen aning själv men google säger att så är fallet.

Kan hon lära sig sabrera kanske? ;)

Skämt åsido. Verkar finnas en hel uppsjö, tex denna https://inf.se/dekoration/128918-in...MCuDMkdybVr1b1TnNaNAnxh1ZLbIO5YxoC924QAvD_BwE verkar snäll att hantera?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
716
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
420
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 513
Senast: Sel
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
607
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka