Cesar och Labradoren

Sv: Cesar och Labradoren

Du inser att bara i usa finns det: 43,346,000 hundagare?

Det bor 316,668,567 personer (ungefar) i USA.

700 000 ar en piss i mississippi.

Varför tror du att det innebär att man gillar CM för att man har varit inne på hans hemsida?

De enda i min umgänges krets som gillar CM är de som inte har hund och som inte fattar vad han faktiskt gör. När man förklarar för dem vad han faktiskt gör så blir de flesta förfärade och tar avstånd. De som inte blir förfärade är de som inte har någon känsla för djur överhuvudtaget och som inte förstår sig på hundar överhuvudtaget. Som t.ex. min morbror som tyckte att jag skulle uppfostra min hund när han skällde när det ringde på dörren. Jag förklarade att han är en vakthund och han gör det som han är uppfostrad till att göra. Min hund ska varna mig som är gravt hörselskadad när det kommer någon. Det förstod han inte alls utan menade att jag behövde hjälp med att fostra honom för det hade han sett på tv att man kunde fostra bort att de skällde :meh: Han menade att min hund var synnerligen ouppfostrad för det kunde han se eftersom han skällde när det ringde på dörren :banghead: Sådana som han som inte fattar något alls, de brukar gilla CM.

Jag har aldrig träffat någon som har varit duktig på hund som tycker att CM är bra och gillar det han gör. Det tycker jag säger ganska mycket.

Har faktiskt alltid igentligen gillat Millan , till dom som kritiserar Millan , Ja får väl då säga som sådant att dom nästan 700 000 som följer honom på Twitter måste alla vara totalt okunniga då det gäller hundar , och samtidigt inga hundvänner , och Millan en Pajas som inte vet något om hundar , med framgångs rika tv-program , och en egen hemsida som över 3 miljoner klickat på , och som släpper egna hund prylar , och så älskar Millan Pitbulls , och jobbar för att stänga diskriminerings lagar , så Millan måste verkligen vara en som inte gillar hundar .

P.S em-pirre : Pitbullen ett hjärta av guld och former av stål räcker det?

Att man har många anhängare betyder inte att man är varken en kunnig eller en god människa.

Det finns globalt sett många anhängare av barnaga också.

Det jag gillar med CM är synen Millan har gällande Pitbulls och att Millan sprider den synen men sedan tar jag avstånd gällande Millans metoder , som jag tycker blir för brutala ibland , specielt den scenen med Holly gillade jag verkligen inte , Millan säger att han inte gör hunden illa , men Holly var inte för gillande då Millan viftade mot henne , det jag inte heller gillar med Millan är att han tycker jag nyttjar hundarna för att själv tjäna pengar , Millans Pitbull syn är det jag gillar med honom .

Här tar du avstånd från CMs metoder och tycker de är för brutala.....

Har faktiskt alltid igentligen gillat Millan , till dom som kritiserar Millan , Ja får väl då säga som sådant att dom nästan 700 000 som följer honom på Twitter måste alla vara totalt okunniga då det gäller hundar , och samtidigt inga hundvänner , och Millan en Pajas som inte vet något om hundar , med framgångs rika tv-program , och en egen hemsida som över 3 miljoner klickat på , och som släpper egna hund prylar , och så älskar Millan Pitbulls , och jobbar för att stänga diskriminerings lagar , så Millan måste verkligen vara en som inte gillar hundar

Och här försvarar du honom? :crazy:

Har du läst tråden "Har vi kommit någonstans?" (Tror jag den heter)
Om du nu är intresserad av att veta mer om CM och hans metoder.

I en annan tråd igår var det 600 000 som följde honom. Nu är det 700 000. Det friseras en del i statistiken........ Eller så ökar hans följare lavinartat ;)

....och angående de där egna prylarna han säljer.....De är så skarpa halsband/koppel så svensk tv har valt att inte visa de inslagen där de produkterna används. För det ser helt enkelt inte bra ut i TV...och de vill ju tjäna pengar så då mörkar man lite :)

Har faktiskt alltid igentligen gillat Millan , till dom som kritiserar Millan , Ja får väl då säga som sådant att dom nästan 700 000 som följer honom på Twitter måste alla vara totalt okunniga då det gäller hundar , och samtidigt inga hundvänner , och Millan en Pajas som inte vet något om hundar , med framgångs rika tv-program , och en egen hemsida som över 3 miljoner klickat på , och som släpper egna hund prylar , och så älskar Millan Pitbulls , och jobbar för att stänga diskriminerings lagar , så Millan måste verkligen vara en som inte gillar hundar .

P.S em-pirre : Pitbullen ett hjärta av guld och former av stål räcker det?
Men du anser tydligen att CM:s våldsmetoder behövs för att hantera pitbulls!
Hjärta av guld?
Nej det räcker inte för mig som sett o reparerat skadorna som blir!
CM:s metoder ökar skaderiskerna!
Vad har du för hundar?

Men varför just PB? Är det verkligen det enda du söker då du väljer hund? Det finns rätt många hundraser som har ett hjärta av guld. Typ alla.

Men inte alla raser har ett utseende hårt som stål ;)

Men varför just PB? Är det verkligen det enda du söker då du väljer hund? Det finns rätt många hundraser som har ett hjärta av guld. Typ alla.

Ja jag fattar inte varför man inte väljer en labrador istället. De är någotsånär kraftigt byggda (verkar vara en viktig egenskap), de är modiga och översvallande vänliga mot människor (också egenskaper som gärna tas upp som typiska för amstaff/pitbull). De är till skillnad mot dessa raser nästan alltid vänliga mot andra hundar + att de är mjuka i munnen. Enda "nackdelarna" är att de har en för vårt klimat bättre (dubbel) päls, och tja så ser de ju snälla ut.

Plus att man inte behöver bli kränkt jämt och ständigt.

Nä, för att vara seriös. Jag fattar inte hur man kan brinna så för en viss ras och vill försvara den, samtidigt som man anser att den bästa egenskapen den har är att den har ett hjärta av guld och muskler.

Jag älskar Boxer, men ändå vill jag inte försvara rasen då man hör om alla problem som finns. De är ju sanna, och nåt måste absolut göras med Boxeraveln. Nu.

Precis som PB. Visst är de fina hundar och vissa är lättare än andra. Men samtidigt måste man vara realistisk och se till hundens svårighetsgrad och mängden hundägare som faktiskt är kunniga nog att skola en sån hund. Jag tror inte att det finns tillräckligt, helt enkelt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 954
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka