Cesar och Labradoren

Ravishing

Trådstartare
Någon som snabbt kan leta fram filmen på Cesar Millan och labradoren Holly? Den versionen med kommentarer om varför Cesar är ett pucko som läser Holly helt åt skogen är den jag söker med ljus och lykta efter!

Senast ändrad:
Sv: Cesar och Labradoren

Jag måste få ställa en nyfiken och mycket okunnig fråga :o

Hur anser ni att man skulle behandlat/tränat den här hunden istället? Jag kan väldigt lite om aggressiva hundar och är genuint nyfiken! :)

Jag tycker inte att den där hunden är aggressiv, däremot har den ett stort resursförsvar vilket är helt naturligt. Den morrar åt mig för att den inte vill att jag ska sno dennes ben, helt okej, det jag måste göra är att bryta beteendet och få hunden att se mig som en resurs. ett enkelt sätt är att ha något supergott (typ köttfärs, köttbulle) som du droppar ner till hunden varje gång du går förbi. Den bör snart kolla på dig med förväntan i blicken istället för avståndstagande signaler. Självklart kanske det inte funkar på alla hundar, men på många.

Det där klippet är verkligen stört. Cesar vill ju slåss! Han borde börja med någon kampsport istället och lägga ner det där med hund.

(Jag hade låtit hunden äta sin mat ifred och sedan separat tränat loss med hjälp av byteshandel.)

Det är i princip omöjligt att säga eftersom det är sk tv-underhållning.
Du måste träffa hunden och få en helhet för att kunna säga nåt om träning på en hund med skarpt resursförsvar.

Men generellt, se till att den inte hamnar i den situationen där den inte har nåt annat val än att bita. Låååång process. Inte CM-style, på 25 minuter.

Det där klippet är verkligen stört. Cesar vill ju slåss! Han borde börja med någon kampsport istället och lägga ner det där med hund.

(Jag hade låtit hunden äta sin mat ifred och sedan separat tränat loss med hjälp av byteshandel.)

nu var det ju så att familjen hade ett litet barn som dom var rädda om , tror du barnet kunde idka byteshandel om den kom för nära matskålen ..oavsett är det ju en opålitlig hund , hundar ska inte göra så övht ...

..oavsett är det ju en opålitlig hund , hundar ska inte göra så övht ...

Öh, säger vem? Visst jag håller med om att det inte är lämpligt att ha en hund med så dålig tillit till människor bland barn, men att därifrån säga att hunden är opålitlig? Nja...

Öh, säger vem? Visst jag håller med om att det inte är lämpligt att ha en hund med så dålig tillit till människor bland barn, men att därifrån säga att hunden är opålitlig? Nja...

Öh, var det inte därför dom ville ha hjälp av honom då ? ....för att hunden var aggressiv vid maten ..pålitlig är ju knappast en sån hund iallafall

Öh, var det inte därför dom ville ha hjälp av honom då ? ....för att hunden var aggressiv vid maten ..pålitlig är ju knappast en sån hund iallafall

Men alltså det är ju ett hur vanligt beteende som helst! Och inget konstigt alls! Hunden hade en ganska hög tröskel också tycker jag, och var väldigt korrekt i sitt språk. Vad mer kan man begära?

Resurförsvar är inget ovanligt.
Förstår inte alls det tänket att hundar ska tåla allting och aldrig får säga ifrån.

Har själv en som gärna försöker bita handen av den som vill ta hans saker. Han är ingen opålitlig eller aggressiv hund för det.

nu var det ju så att familjen hade ett litet barn som dom var rädda om , tror du barnet kunde idka byteshandel om den kom för nära matskålen ..oavsett är det ju en opålitlig hund , hundar ska inte göra så övht ...

Och då är det föräldrarnas ansvar att hålla barnet borta från hunden i de situationer hunden idkar resursförsvar. Varken hund eller barn ska försättas i situationen att hunden känner att den behöver försvara sig gentemot barnet. Det är i regel inte ens svårt att undvika sådana situationer. Sedan tränar man hunden, men fortsätter ta sitt ansvar som hundägare och förälder dvs. man försätter inte hunden och barnet i en situation där hunden kan känna sig tvingad att försvara sig.

Nu kan jag inte se filmen från mobilen men lättast är väl ändå att ge hunden mat i ett annat rum dit barnet inte kommer in?

Nu kan jag inte se filmen från mobilen men lättast är väl ändå att ge hunden mat i ett annat rum dit barnet inte kommer in?

Precis. Det krävs inte mycket för att skydda hunden och barnet. Och så tränar man hunden.

Och så undrar folk varför jag inte är ett fan av Cesar Milan. :banghead:
Aldrig sett detta klipp innan men aldrig gillat karln överhuvudtaget, det är för mycket "dominans"-snack och provokationer.

Barnet har inte vid matskålen att göra. Hunden är inte opålitlig (tvärtom, den är förutsägbar i sitt beteende), den är otrygg. En hund som är så otrygg i matsituationer måste få äta i lugn och ro.

Tycker du att Cesars lösning är bättre?

Verkligen. Cesar Millan gör mig så ledsen, han gör sig ett namn på att feltolka och puckla på hundar.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 954
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka