Glamoroza ox

Trådstartare
Så har man då varit på den där efterbesiktningen hos BM & allt verkade vara helt ok (inga 2:or:D)

MEN,
Fick cerazette för att vi ska se om P-sprutan kan vara något för mig, alt. p-plåster (när amningen är över).
Nu är det bara så att jag glömde att fråga att OM jag nu börjar i morgondag med pillrena kommer de då att sätta igång min mens i "förtid" efter förlossningen (den har inte kommit tillbaka av sig själv än :bow: ) el. hur brukar de funka?

Nån som vet ?

(Vet ju att bukefalisterna har kunskap om både det ena & det andra & lite däremellan! :) )
 
Sv: Cerazette

Normalt börjar man ju på mensens första dag. Men det kanske inte gäller efter förlossningen?

Edit: nu ser jag det här: Efter förlossning
Kvinnan kan börja med Cerazette innan mensen återkommit, dock tidigast 6 veckor efter förlossningen. Om det gått mer än 21 dagar sedan förlossningen ska graviditet uteslutas. Kompletterande skydd bör användas första veckan.
(från www.cerazette.nu)

Edit igen: Cerazette hämmar ju ägglossning - alltså kan det knappast sätta igång din mens. Du kommer ju inte att få nån.
 
Senast ändrad:
Sv: Cerazette

men hon kan få blödningar ändå.... även om det inte är riktig "mens" - men hur de fungerar vet man inte förrän man provat (själv fick jag blödningar typ varannan vecka - rikligare än min vanliga mens... och foglossning av Cerazette)
 
Sv: Cerazette

Jag fick också Cerazette. Eftersom min mens inte kommit tillbaks så började jag bara äta dem och än så länge har jag ingen mens och har ätit dem i ca 6 mån. Jag ammar fortfarande så jag vet inte om det påverkar.
Enligt min BM så får ca 1/3 mens som vanligt, 1/3 ingen mens och 1/3 blödningar i tid och otid och då får man prova något annat.
 
Sv: Cerazette

Och jag har nog ätit mina i 4 månader (William är 6 månader). Jag ammar fortfarande, men helammade endast tills William var 4 mån. Jag började också äta dem direkt och har fortfarande inte fått tillbaka mensen.
 
Sv: Cerazette

Aha! Egen hemsida & allt :D

(svarar alla)
Efter förra graviditeten så fick jag oxå cerazette & då hade jag dessa förbannade småblödningar så gott som hela tiden vilket var mycket irriterande så jag slutade med pillrena.

Men då hade jag fått tillbaka min mens redan 2 månader efter förlossningen, trots helamning (vet att amning inte motverkar mens)

Vi (BM & jag) tänkte att vi kan ju alltid kolla & se om jag får blödningar denna ggn oxå, så att vi vet liksom, el. om något annat passar mig bättre.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 636
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 859
Senast: Lipperta
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 949
Senast: Karminnie
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 379
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp