central beslutat vargavskjutning

Sv: central beslutat vargavskjutning

1: jasså

2: jasså

3: jasså

vilket av de tre alternativen var ironiskt, vilket var accepterande och vilket är förnekande?

Omöjligt att säga,men inte enligt dig.
Så förklara nu hur du skiljer dem åt, för jag kan inte.
Utan de så viktiga bi- satserna:D:D

Det är inte alls omöjligt att veta vilka som är ironiska utan bisatser - men man måste veta vad de är svar på för påståenden. Är det här ett ironiska eller icke ironiska svar?

1. Ja

2. Underbart

3. Nej

Det är inte alls omöjligt att veta vilka som är ironiska utan bisatser - men man måste veta vad de är svar på för påståenden. Är det här ett ironiska eller icke ironiska svar?

1. Ja

2. Underbart

3. Nej

påståendet som jasså var svar på var
"a då förstår jag dina problem, kan du verkligen inte se skillnad i betydelsen här så förstår jag varför du jämnt och ständigt missuppfattar det som skriv och det allt som oftast tyck som du inte ens läst det du svarar på. Du saknar helt förmågan att förstå nyanser i språket.

Jag beklagar verkligen, det är ett stort handikapp, i synnerhet på ett diskussionsforum."

kan då se vilket som var vad:D

påståendet som jasså var svar på var
"a då förstår jag dina problem, kan du verkligen inte se skillnad i betydelsen här så förstår jag varför du jämnt och ständigt missuppfattar det som skriv och det allt som oftast tyck som du inte ens läst det du svarar på. Du saknar helt förmågan att förstå nyanser i språket.

Jag beklagar verkligen, det är ett stort handikapp, i synnerhet på ett diskussionsforum."

kan då se vilket som var vad:D

Nej, inlägget som "Jasså...." var svar på var:

" Jag har inte börjat smäda någon, väl anpassat mig till den nivå någon har valt..

Men varför plockar du inte fram bevisen som bevisar att jag snackar skit då?

Har jag skrivit dem här på forumet så finns de ju...eller finns de bara i din fantasi"

Rätt solklar ironi, inte minst om man ser till hela ordväxlingen.

Jag vet. Om jag skulle så är det första gången i hisorien som inte lbb får sista ordet. Vill man inte förstå så gör man det inte.
som sagt :banghead:

Jag kollar liksom en gång tidigare om det går att få sista ordet mot dig, men du är min överman i envishet även om dina språkkunskapet haltar betänkligt.

Självklart så vill jag inte framstå som okunnig så nej jag vill inte hålla med iom dina tokerier. Jag tror inte ens du själv gör det innerst inne.

Senast ändrad:

Jag kollar liksom en gång tidigare om det går att få sista ordet mot dig, men du är min överman i envishet även om dina språkkunskapet haltar betänkligt.

Självklart så vill jag inte framstå som okunnig så nej jag vill inte hålla med iom dina tokerier. Jag tror inte ens du själv gör det innerst inne.

Jag kan inte låta bli att dra på munnen åt din skicklighet att undvika just det som vi diskuterat, nämligen ordet Jasså;s betydelse då det står ensamt och är ett svar på det föregående talare sagt.

Du har konstruerat ett antal olika varianter och varje gång lyckats bevisa att jasså kan ha olika betydelse i samband med beskrivning och eller bisats.

Ex dum blondin svarar.

Men hur kan du se detta utan att fysiskt tala med henne eller att du beskriver henne. Utan den beskrivning faller ju jasså tillbaka till ett konstaterande,,just så som jag beskrivit.

Senast ändrad:

Ja jag har bevisat att jaså, kan användas som ironi både om det står ensamt eller i en mening. Du har bevisat att du har noll koll.

Ja jag har bevisat att jaså, kan användas som ironi både om det står ensamt eller i en mening. Du har bevisat att du har noll koll.
Vad du har bevisat är att jasså kan vara ironiskt i samband med en beskrivande försats ex: Den dumma blondinen sade: -Jasså.
Underförstått, hon fattade inte ett spån.
eller
De inbitne som skjutit flera vargar - Jag skulle aldrig kunna skjuta en varg.
Kompisen: Jasså, verkligen.

Men när jaktledaren ringer Olle och säger, -vi ska jaga varg i morgon!
-Jasså, svarar vice jaktledaren Kalle då.

Ironiskt, konstaterande eller tvivlande?

Ja förklaringen kommer i Olles nästa mening: - Ja, jo di körde på en stor hanne i natt och vi ska spåra av såten.

Fel, däremot har jag visat att det är sammanhanget som styr betydelsen och inte bisatsen.

*KL*

Tråden börjar bli en strålande uppvisning på argumentum ad nauseam. :wtf:

Ett argument i diskussionen. VARNING för starka bilder!

Från de tidigare vargdistrikten vet vi att djurägare lär sig att hantera vargproblem. Men mycket obetalt arbete och stora kostnader så ÄR det möjligt att hålla djur i hägn i varginfekterade områden.
Vad som nu hänt i Bohuslän händer över stora delar av Centraleuropa nu. Områden där det inte funnits varg på mansåldrar ser samma scener utspelas.

Rent praktiskt finns bara en sak att göra. Investera stora belopp i hägn och underhåll.
Nästa steg blir att fördela dessa kostnader på nationen istället för individen eller kraftigt sänka antalet vargar.

Agerar istället nationen som idag, dvs bara rycker på axlarna åt problemet så kommer förmodligen andra lösningar istället. Så som exempelvis i Finland där vargstammen så vitt jag vet stagnerat eller tom minskat av icke fastställda orsaker..

1c02df27d352caf7b0780fd631512bf4_L.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 279
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama