Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1: jasså
2: jasså
3: jasså
vilket av de tre alternativen var ironiskt, vilket var accepterande och vilket är förnekande?
Omöjligt att säga,men inte enligt dig.
Så förklara nu hur du skiljer dem åt, för jag kan inte.
Utan de så viktiga bi- satserna
Det är inte alls omöjligt att veta vilka som är ironiska utan bisatser - men man måste veta vad de är svar på för påståenden. Är det här ett ironiska eller icke ironiska svar?
1. Ja
2. Underbart
3. Nej
påståendet som jasså var svar på var
"a då förstår jag dina problem, kan du verkligen inte se skillnad i betydelsen här så förstår jag varför du jämnt och ständigt missuppfattar det som skriv och det allt som oftast tyck som du inte ens läst det du svarar på. Du saknar helt förmågan att förstå nyanser i språket.
Jag beklagar verkligen, det är ett stort handikapp, i synnerhet på ett diskussionsforum."
kan då se vilket som var vad
Jag vet. Om jag skulle så är det första gången i hisorien som inte lbb får sista ordet. Vill man inte förstå så gör man det inte.
som sagt
Jag kollar liksom en gång tidigare om det går att få sista ordet mot dig, men du är min överman i envishet även om dina språkkunskapet haltar betänkligt.
Självklart så vill jag inte framstå som okunnig så nej jag vill inte hålla med iom dina tokerier. Jag tror inte ens du själv gör det innerst inne.
Vad du har bevisat är att jasså kan vara ironiskt i samband med en beskrivande försats ex: Den dumma blondinen sade: -Jasså.Ja jag har bevisat att jaså, kan användas som ironi både om det står ensamt eller i en mening. Du har bevisat att du har noll koll.
Fel, däremot har jag visat att det är sammanhanget som styr betydelsen och inte bisatsen.
Nej fel uppfattat.
Ett argument i diskussionen. VARNING för starka bilder!