Centern och flyktingpolitiken

OK
Så du ironiserar för att skada C?

Kul.

Käftsmäll för de av oss som idogt arbetar runt om i landet för den idé och politik vi tror på och gemensamt utformat.
Skillnaden är att jag inte suktar efter fina uppdrag och poster som du?

Vi har inte gemensamt utformat den liberala politik en liten elit i framförallt Stockholm drivit igenom, det tråkigaste är att allt fler även lokalt ersätts av personer som drivs av egen vinning.

Senast ändrad av en moderator:
Kanske det, men det är mycket fult som sägs bakom stängda dörrar inom centerpartiet.

För övrigt angav tanten själv tonen med sin hånande smiley i inlägget innan.

Men du kan ju inte låta en person klä skott för vad du anser är fel inom partiet (förutom möjligtvis partiledaren då).

Om du tycker att nivån sänkts tycker du verkligen då att det är rätt sätt att bemöta det?

Förlåt för OT.

@Anders Var får du iden ifrån att skriva saker som inte stämmer och säga att du tog det från ett partiprogram? Trump?
Din trovärdighet? Är den inte värd något för dig?
Jag tycker det väldigt tydligt framgår redan i första inlägget jag skrev att det är ett raljerande över Centerns politik. Vilken vettig människa tycker att det är rimligt med ett mål om 40 miljoner invånare i Sverige eller helt öppna gränser? Samtidigt är det mål, visioner, idéer, kalla det vad du vill,som faktiskt förts fram av ledande personer inom centerpartiet och dess systerorganisationer. Centerpartiet är dock långt ifrån ensamt.

Sen tog jag det mesta från olika programtexter jag hittade, vilket jag skrev, och även om inläggen är raljerande ligger det mycket viktiga frågeställningar i grunden. Frågan om fri rörlighet är en av de största vi har och den politik som förts hotar nu att destabilisera hela Europa, britterna har redan röstat för ett utträde ur EU, i Frankrike och flera andra länder ser vi riktningar åt samma håll. Det är mycket allvarligt, vi såg precis samma hända under slutet av tjugotalet och trettiotalet då grunden för nazisternas och kommunisternas styren lades.

Skillnaden är att jag inte suktar efter fina uppdrag och poster som du?

Vi har inte gemensamt utformat den liberala politik en liten elit i framförallt Stockholm drivit igenom, det tråkigaste är att allt fler även lokalt ersätts av personer som drivs av egen vinning.
Påhopp på mig. Undanber mig sånt.

Att en elit i Stockholm skulle utformat ett helt partis ställningstaganden säger mer om diig än om partiet. Det är helt enkelt inte så det fungerar.

Jag tycker det väldigt tydligt framgår redan i första inlägget jag skrev att det är ett raljerande över Centerns politik. Vilken vettig människa tycker att det är rimligt med ett mål om 40 miljoner invånare i Sverige eller helt öppna gränser? Samtidigt är det mål, visioner, idéer, kalla det vad du vill,som faktiskt förts fram av ledande personer inom centerpartiet och dess systerorganisationer. Centerpartiet är dock långt ifrån ensamt.

Sen tog jag det mesta från olika programtexter jag hittade, vilket jag skrev, och även om inläggen är raljerande ligger det mycket viktiga frågeställningar i grunden. Frågan om fri rörlighet är en av de största vi har och den politik som förts hotar nu att destabilisera hela Europa, britterna har redan röstat för ett utträde ur EU, i Frankrike och flera andra länder ser vi riktningar åt samma håll. Det är mycket allvarligt, vi såg precis samma hända under slutet av tjugotalet och trettiotalet då grunden för nazisternas och kommunisternas styren lades.
Problemet är att du raljerar utifrån alternativa fakta.
Du raljerar och ironiserar om något som inte är Centerpolitik.

(I ren förtvivlan ber jag dem som är tveksamma att läsa texter som verkligen kommer från oss. På hemsidan t.ex.)

@Anders Den här tråden startades 3 mars. En läser i den då och då. Helt plötsligt läser en ett inlägg där det står att Centern tycker si och så.
Du skriver dessutom utan inledning "Vi tycker" som att du är en representant för Centern. Det måste du väl inse sänker din trovärdighet totalt. Utöver att du sprider lögner.

@Anders Den här tråden startades 3 mars. En läser i den då och då. Helt plötsligt läser en ett inlägg där det står att Centern tycker si och så.
Du skriver dessutom utan inledning "Vi tycker" som att du är en representant för Centern. Det måste du väl inse sänker din trovärdighet totalt. Utöver att du sprider lögner.

Jag sprider inga lögner, det gör däremot andra i tråden.

"Vi inom Centern" är väl en tydlig signal om något att det är ironi och raljerande? Vem börjar inlägg så? Det är något politiker säger i talarstolen på valmöten och i tvdebatter.

Du ser heller inte tex. att Jeffery som skrev innan i tråden att vi kan lösa världens miljöproblem genom att placera alla människor på Gotland och sänka dem i havet var ironisk och raljerande?

Men jag förstår att du och flera missade anslaget. Och det i sig är en sak att fundera över varför.

Senast ändrad av en moderator:
Jag sprider inga lögner, det gör däremot andra i tråden.

"Vi inom Centern" är väl en tydlig signal om något att det är ironi och raljerande? Vem börjar inlägg så? Det är något politiker säger i talarstolen på valmöten och i tvdebatter.

Du ser heller inte tex. att Jeffery som skrev innan i tråden att vi kan lösa världens miljöproblem genom att placera alla människor på Gotland och sänka dem i havet var ironisk och raljerande?

Men jag förstår att du och flera missade anslaget. Och det i sig är en sak att fundera över varför.
Jag har ingen aning om vem du är och har inte tänkt att forska i saken heller.

Av allt jag begriper skulle du kunnat sitta i partistyrelsen eller vara riksdagsman. Du kan vara kvinna eller man. Du skulle kunna vara någon som befinner dig i talarstolen på valmöten och i tvdebatter.

Du skulle mycket väl kunna tycka att du har fog för att skriva vi, baserat på din gärning. Det du skriver kan av någon helt utomstående mycket väl kunna anses vara Cs åsikter och politik.

Jag begriper att du frispelar. Det gör inte alla. Alla är inte insatta i partiernas politik.
Det du kallar lättbegriplig satir framstår istället som tvärsäkra påståenden. Det är - milt sagt - olyckligt.

Vilken vettig människa tycker att det är rimligt med ett mål om 40 miljoner invånare i Sverige eller helt öppna gränser? .

Jag delar den senare visionen till 100% (dvs i meningen fri rörlighet för människor) och den första i dess andemening. Kan vi komma dit vore det alldeles idealt. Jag anses vettig av väldigt många människor jag har kontakt med när jag argumenterar för de ståndpunkterna.

Nu finns det inget befolkningsmål så du argumenterar mot en halmgubbe du själv ställt där.

Att Sveriges befolkning är växande och att det är något vi behöver ta på stort allvar i politiken för att utveckla Sverige framåt är för mig en mycket viktig fråga.

Det du skriver kan av någon helt utomstående mycket väl kunna anses vara Cs åsikter och politik.
Jag tror du underskattar väljarnas förstånd, men kanske har du rätt, helt fri invandring, månggifte och slopad skolplikt är ju Centerpartistiska idéer.

Jag tror du underskattar väljarnas förstånd, men kanske har du rätt, helt fri invandring, månggifte och slopad skolplikt är ju Centerpartistiska idéer.
Återigen fria åsikter från din sida.

Nej C driver inte att vi ska ha helt fri invandring. (Däremot anser C att det vore idealiskt om fri rörlighet fungerade. det gör det inte eftersom länderna i Europa hänger ihop den här frågan).

Nej C driver inte införande av månggifte.

Nej Slopad skolplikt är inte Centerpolitik.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama