Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frispelar du inte lite väl mycket nu....?Vi inom Centerpartiet har ett tidsperspektiv i dessa frågor på 20 år och vi arbetar hårt med att ta fram en politik som skall lösa viktiga infrastrukturfrågor som tex. krisen inom skolan där vårt förslag är ett slopande av skolplikten, genom det kommer det inte att behövas fler lärare och skolor. Centerpartiet är en frihetsrörelse vars ideologi har sin utgångspunkt i den enskilda människan. Människan bör låtas följa sitt eget huvud, söka sin egen lycka och leva i frihet. Tvånget att gå i skolan är ett brott mot individens frihet och vi är övertygade om att fria människor kan åstadkomma mer än människor som begränsas av trångsynthet, förmynderi och pekpinnar.
Ett annat exempel är vårt förslag att tillåta månggifte, det skulle lösa problemen med den demografiska snedfördelningen avseende kön som blir en följd av invandring och öppna gränser. Och vi har många, många andra lika kloka och välgenomtänkta förslag på gång för att bygga det nya, fria Sverige.
Nä.@tanten
Du har sagt dig vara aktiv centerpartist. Stämmer ovanstående?
Mer frispel.Men 40 miljoner invånare i hela Sverige som Centern vill är en absolut nödvändighet om Sverige skall ha någon alls chans i framtiden.
Inklusive min farmor men i absoluta tal var det väsentligt färre än vi som land tagit emot de senaste 20 åren.Glöm inte att en fjärdedel av vårt lands befolkning flyttade till USA för hundratalet år sedan.
Ett annat exempel är vårt förslag att tillåta månggifte, det skulle lösa problemen med den demografiska snedfördelningen avseende kön som blir en följd av invandring och öppna gränser. Och vi har många, många andra lika kloka och välgenomtänkta förslag på gång för att bygga det nya, fria Sverige.
Om @Anders är en Centerpartist driver han här en egen agenda.Vem ska försörja dessa fruar? Skattebetalarna?
Är ni inom Centerpartiet också positiva till 9 åriga gifta barn? Tydligen accepteras ju giftemål mellan småbarn och vuxna män i din vision om framtiden.
Jesus, Maria och alla helgon i så fall bör ditt parti förbjudas verka i vårt land.
Det gör jag inte, jag har av olika skäl haft anledning att gå igenom vårt idéprogram och annat material, lite på sin spets har jag kanske ställt saker och ting här och också raljerat en del men grunden för det jag skrivit kvarstår. Att jag inte tillhör den ny- och ultraliberala falangen av partiet utan den mera jordnära och är kritisk mot den väg centerpartiet slagit in på trodde jag faktiskt ni skulle förstå redan i första inlägget.Om @Anders är en Centerpartist driver han här en egen agenda.
Berätta gärna om hur du tänkt dig finansiera det Sverige du vill bygga till 2040?Det gör jag inte, jag har av olika skäl haft anledning att gå igenom vårt idéprogram och annat material, lite på sin spets har jag kanske ställt saker och ting här och också raljerat en del men grunden för det jag skrivit kvarstår. Att jag inte tillhör den ny- och ultraliberala falangen av partiet utan den mera jordnära och är kritisk mot den väg centerpartiet slagit in på trodde jag faktiskt ni skulle förstå redan i första inlägget.
Vi får väl låna, precis som alla andra som köper bostäder, med minusränta tjänar vi mer ju mer vi lånar.Berätta gärna om hur du tänkt dig finansiera det Sverige du vill bygga till 2040?
Vilket av dina inlägg? Jag byggde bara min frågeställning på två saker - ta emot 30 miljoner invandrare på 20 år.läs mitt inlägg en gång till, jag tror du missförstod det jag skrev.
Om @Anders är en Centerpartist driver han här en egen agenda.
Hur tänker @Anders Centerparti finansiera detta? Höjd moms?
Och bostäderna har ännu varken fått tillfartsvägar, ström, vatten eller avlopp - då ännu ingen infrastruktur är byggd.
Ok - få se om jag fattar det här rätt.Det gör jag inte, jag har av olika skäl haft anledning att gå igenom vårt idéprogram och annat material, lite på sin spets har jag kanske ställt saker och ting här och också raljerat en del men grunden för det jag skrivit kvarstår. Att jag inte tillhör den ny- och ultraliberala falangen av partiet utan den mera jordnära och är kritisk mot den väg centerpartiet slagit in på trodde jag faktiskt ni skulle förstå redan i första inlägget.
Nädu, jag tog material från partiet och åsikter och uttalanden ledande personer gjort under de senaste sex-sju åren. Jag ställde saker på sin spets för att visa det absurda i dessa idéer, att det inte gick fram utan togs på allvar säger en del om hur illa det är ställt.Ok - få se om jag fattar det här rätt.
du läser alltså idéprogrammet, och material inne på vårt intranät.
Sedan tolkar du texten enligt eget huvud och går ut här och säger att "vi" tycker, driver, jobbar för. Du gör dig till talesperson för en hel folkrörelse genom att hävda att dina - oerhört fria - tolkningar är vårt politik?
Med sådana medlemmar behöver vi inga fiender.
Nädu, jag tog material från partiet och åsikter och uttalanden ledande personer gjort under de senaste sex-sju åren. Jag ställde saker på sin spets för att visa det absurda i dessa idéer, att det inte gick fram utan togs på allvar säger en del om hur illa det är ställt.
Din "Fri rörlighet och öppna gränser" är väldigt långt från vad medlemmarna lokalt tycker inom Centerpartiet i Skåne i varje fall, det kan jag lova. Sen att det vore politiskt självmord att öppet gå ut och säga det är långt ifrån din idealiserade bild av hur folkrörelsepartiet numera arbetar. Så naiv tror jag inte heller att du är att du tror på det.
OKNädu, jag tog material från partiet och åsikter och uttalanden ledande personer gjort under de senaste sex-sju åren. Jag ställde saker på sin spets för att visa det absurda i dessa idéer, att det inte gick fram utan togs på allvar säger en del om hur illa det är ställt.
Din "Fri rörlighet och öppna gränser" är väldigt långt från vad medlemmarna lokalt tycker inom Centerpartiet i Skåne i varje fall, det kan jag lova. Sen att det vore politiskt självmord att öppet gå ut och säga det är långt ifrån din idealiserade bild av hur folkrörelsepartiet numera arbetar. Så naiv tror jag inte heller att du är att du tror på det.