Ceaser Millan

Sv: Ceaser Millan

Eller ta ut hunden ur rummet innan du monterar bort benen så sliper den bli rädd när du gör det. Voila.

Men quick fixes är väl precis vad familjerna han hjälper behöver eller? De har kämpat med sina älskade hundar och ändå inte lyckats. I vissa fall har de rent utav farliga hundar, i sådana lägen kan jag inte se snabba lösningar som något negativt. Det handlar om vanliga "svenssons". Människor som vill ha familjehundar, inte som vill gå på lydnadskurser 1-2 ggr/veckan. De har gjort ett misstag från början (kanske skaffat fel ras och sedan misslyckats med uppfostran) och behöver en lösning på problemet, innan hunden hugger och orsakar allvarlig skada.

jag håller med brandgul. jag har bara sett en hund som jag skulle klassa som problemhund. resten behövde bara stimulering och lite gränser. det kan man ordna utan en massa hjälpmedel, och det går relativt fort också.

jag är också lite emot det här att HAN trycker ner hunden i skorna, sedan får ägarna ta över en för tillfället lite låg hund. istället för att han lär ägarna direkt hur de ska ta kontroll över situationen. det är vad jag kallar quick fixes, ett snabbt, men knappast hållbart resultat.

Eller ta ut hunden ur rummet innan du monterar bort benen så sliper den bli rädd när du gör det. Voila.

Som jag förstod det så låg hunden redan under soffan. Är hunden ute ur rummet behöver du inte montera ner den för att få fram hunden därifrån. :smirk:

Göra det för att hunden inte ska kunna göra det igen, visst men när hunden väl ligger där måste den fram på något sätt eller hur?

Men fram kom den ju förr eller senare. Annars skulle ju inte CM kunnat träffa den, eller hur? Den måste väl dricka och äta också???

jag är också lite emot det här att HAN trycker ner hunden i skorna, sedan får ägarna ta över en för tillfället lite låg hund. istället för att han lär ägarna direkt hur de ska ta kontroll över situationen. det är vad jag kallar quick fixes, ett snabbt, men knappast hållbart resultat.

Men det där handlar ju återigen om att visa människorna hundens potential för att göra dem mer självsäkra gentemot hunden genom att de fått se att "det går" att åstadkomma förändring! Sedan om resultatet blir hållbart eller ej är ju upp till dem som lever med hunden 24/7.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 260
Senast: mmbot
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 900
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Passade nyss en bekants hund några dagar. Hunden i fråga är en omplacering på ca 3 år. Matte är jätte ambitiös och trots att vi tränar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 221
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar