cavllo, königs, pertrie lr något annat

Sv: cavllo, königs, pertrie lr något annat

Åh nästan samma mått som jag har på mina ben! :D

Snygga stövlar! Mina Cavallo sprang jag in på ett par timmar :D

Nu har jag suttit och följt denna tråden.jag undrar om någon kan säga vilken stövel av petrie allure eller cavallo grand prix plus som har styvast skaft.
och vem har bäst leverans tider?
charlotte 1975 hur länge fick du vänta på dina?

Kan tyvärr inte jämföra stövlarna då jag inte har känt på Cavallo Grand Prix Plus men jag har för mig att Cavallo i regel har styvare skaft än Petrie (ett ex. är Petrie Anky mot Cavallo Piaffe). Leveranstider beror helt på om du måste måttbeställa samt när på året du gör det (om det är i samband med semestertider).

grand prix plus ska vara en halvstyv modell.
allure är iaf HÅRD, jag frågade petrie om vilken av deras modeller som var mjukast och dom sa att det var elegance. och dom är hårda så det räcker dom med. :p

Jag ska minsann ha en hård stövel till nästa gång, mina Cavallo Piaff är på tok för mjuka! :p
Kan ju kanske slänga in en fråga om vilka stövlar som är av den hårdare typen? Om det är ok för TS!

Königs SIR är hårdast av de alla!
stenhård utsida och mjuk och tunn insida.

Allure är hårda, ja. Men de var hyffsat enkla att gå/rida in. Jag är mycket nöjd med mina Allure i jämförelse med mina gamla Soubirac. Hatar när det är för mjuka, då tycker jag de sjunker för mycket.

har suttit och tittat runt nu med allas vår vän google och kan inte hitta vad
cavallo grand prix plus och petrie allure kostar någon som kan hjälpa ?

rider i ett par petrie hampshire (tror de heter någe sånt) betalade drygt 3000 tror jag, lite hoppstuk på dom, men de är ju mjuka och sköna, precis som jag vill ha det :) de funkar till allt; dressyr, rida ut, hoppa. Unghäststövel säger en del. Eftersom att jag rider ponny så kommer jag undan med mina mjukisstövlar ;)

blev en tvär vändning på allt och jag har nu beställt ett par cavallo piaff plus

Nu har jag suttit och följt denna tråden.jag undrar om någon kan säga vilken stövel av petrie allure eller cavallo grand prix plus som har styvast skaft.
och vem har bäst leverans tider?
charlotte 1975 hur länge fick du vänta på dina?

Jag har Cavallo grand prix plus och de tog ca 8 veckor ....

*KL*

Lite OT, men tycker ni att man kan ha ett par Cavallo Olymp (hopp) till dressyr, om det nu råkar vara så att man inte är så förtjust i stövlar utan snörning, eller blir det bara pannkaka av det hela då?

Allt beror väl helt och hållet på vad du tycker? Så var det iaf förr :p
Personligen tycker jag att snörning på sätt och vis är lite hoppstuk.

Jo, jag vet, men eftersom att jag rider i ett par gamla sunkiga stövlar så blev jag helt förskräckt när jag provade de fina att jag omöjligen kunde avgöra vilka som var bra och inte, haha. Jag syftade mest bara på utformning och stödet, det är väl ur den synvinkeln bättre med dressyr, om man nu bortser från det estetiska?

Smaken är som baken. För något/några år sedan red Centaur (som svarat innan i tråden) bara omkring i mjuka hoppstövlar och vägrade hårda dressyrstövlar. Nu har hon förvisso ändrat uppfattning, men ändå.

Dressyrstövlar är ju hårdare och ger därför skänkeln en stabilitet som framför allt inte är önskvärt vid hoppning (mina stövlar är en omöjlighet att hoppa i). Men hoppstövlar går ju utmärkt att rida dressyr i om man inte tycker om hårdheten.

jag har fortfarande mina mjuka stövlar du ;) mina är ju iofs av dressyrmodell med 5-6 cm hög båge och ingen snörning.

endast pga trasiga ledband och almänt trasig kropp som jag skaffar hårda stövlar. :(

det finns en del märken (italienska ffa) som har snygga stövlar med dressyrbåge och ingen snörning som fortfarande är mjuka. mina är från de niro, men sergio grasso har också snygga modeller. så man behöver inte ha snörstövlar bara för att få mjuka.

bild på mina
juni09167.jpg

Senast ändrad:

föstår va du menar, då jag stukar min fot om jag rider utan stövlar. rider jag i skor kan jag inte h astigbyglarna. srasig kropp fungerar bättre med hårdare stövlar.

Liknande trådar

L
Utrustning Nu behöver jag er hjälp i denna stöveldjungel! :-) Jag är ute efter ett par dressyrstövlar till vettigt pris. Just nu lutar det åt...
Svar
15
· Visningar
8 054
Senast: Sorbe
·
Utrustning Jepp, mitt val står mellan dessa 2! Av er som provat båda, vilken tycker ni är bäst? Snyggast? Mest prisvärd? Bäst kvalité? Sen...
Svar
7
· Visningar
3 017
Senast: Magini
·
T
Utrustning Hej Nu är jag ute efter ett par nya bra stövlar. Har tänkt åka till aubiose nån dag och titta vad de har där men det är lika bra att få...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Thinkle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur