cavllo, königs, pertrie lr något annat

Sv: cavllo, königs, pertrie lr något annat

Jag har precis fått mina (för någon månad sen) cavallo piaffe plus. Dvs med hög båge och dragkedjan fram, är helt underbara! en plåga att gå i och jobbiga innan de är inridna/ingådda men de är jättesköna sen. Mina första dressyrstövlar så det var en del om och men innan man vågade beställa ett par, är ju inte direkt gratis. Men jag är nöjd!

Jag råder dig att absolut inte köpa ett par cavallostövlar, jag köpte mina piaff plus förra året och har bara haft dom på tävlingar och när vi tagit kort.
Och dom gick sönder på en tävling i februari i år, dragkedjan gick sönder, jag lämnade in dom på lagning och då såg hon att dom var felsydda, och även att flera sömmar lossnat... Hon försökte laga dom men dragkedjan delade sig så fort det kom tryck emot.. :crazy:
När vi sedan lämnade in dom där jag köpt dom så säger generalagenten att dom vägrar göra något åt det eftersom jag inte lämnade in stövlarna till dom direkt.. Och att dom gått sönder för att jag misskött dom.. Jag har använt stövlarna MAX 30 gånger! Det ska väl ett par stövlar för över 6000 kr klara?? Så nu har stövlarna varit på lagning i 7 månader och senast jag ringde var stövlarna iaf i tyskland men dom i affären säger att generalagenten inte går att få tag på :confused:

Jag kan bara säga det att stövlarna är INTE värda priset och dom på cavallo är fruktansvärt otrevliga och du blir riktigt dåligt bemött när det blir problem...

Prata nu med ARN ang. generalagenten.

Där emot skulle jag säga att det är klart att du ska direkt gå dit du köpte stövlarna då det blir ett garantiärrende. DOCK hör detta inte till denna tråd så om du vill prata med mig om det så gör det via PM.

Mina Piaff Plus har jag använt varje dag i, vad jag tror det blir, två år och de håller prima! Om än för mjuka.

knapp

mina königs sir är använda i snitt dagligen under ca 5-6 års tid. under några års tid flera hästar om dagen. och de ser nya ut på utsidan, delvis nötta på insidan. ena dragkedjan början bli trött...
hårda och går att putsa upp så att fok tror jag har lackstövlar. Så jag rekommenderar fortfarande königs!

Liknande trådar

L
Utrustning Nu behöver jag er hjälp i denna stöveldjungel! :-) Jag är ute efter ett par dressyrstövlar till vettigt pris. Just nu lutar det åt...
Svar
15
· Visningar
8 054
Senast: Sorbe
·
Utrustning Jepp, mitt val står mellan dessa 2! Av er som provat båda, vilken tycker ni är bäst? Snyggast? Mest prisvärd? Bäst kvalité? Sen...
Svar
7
· Visningar
3 017
Senast: Magini
·
T
Utrustning Hej Nu är jag ute efter ett par nya bra stövlar. Har tänkt åka till aubiose nån dag och titta vad de har där men det är lika bra att få...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Thinkle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Inredningstråden nr3
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur