cavllo, königs, pertrie lr något annat

M

maddisen

Som ni förstår så handlar det om ridstövlar eller rättaresagt dressyrstövlar :)

har kollat på flera olika stövlar och jag har fastnat lite för Cavallo piaff, så jag undrar vad ni tycker om den och vilket märke som är allra bäst :laugh:

jag är öppen för förslag och tittar gärna på andra märken så länge det är "riktiga dressyrstövlar" utan snörning.

och sen vad som är bäst med eller utan dragkedja :rofl:

lägg gärna in bilder på era stövlar :banana:

Sv: cavllo, königs, pertrie lr något annat

I2144664W640H480V20090718T150426Z.jpeg

Hoppas bilden funkar. Det är ett par levad rittmeister (:eek:), himla sköna, och ganska mjuka också.. Har inte haft dem så länge så jag hoppas att de var prisvärda också.

Finns ganska många sådanna här trådar. Summan är väll egentligen att alla tycker olika :). Åk runt och titta på stövlar och prova om det finns möjlighet.

Jag har ett par Petrie Allure som jag köpte i vintras. Tittade även på königs men königs skulle bli dyrare med dragkedja och båge på utsidan och allt jag ville ha så jag valde Petrie.

LA3LB22011820kopia.jpg

dscn0847_42184088.jpg

Jag skulle aldrig klara mig utan dragkedjor och förstår inte hur folk kan föredra det. Dragkedja i bakkanten har betydligt lättare för att gå sönder än framme på insidan av stöveln.

Har beställt ett par Cavallo, som jag hoppas kommer snart. Då kan du få se bild. Har alltid haft Cavallo och trivs med dem. Satte in dragkedja på mina jag har nu i efterhand och det är det bästa jag gjort. Har självklart beställt de på de nya paret. så skönt och behändigt att lätt hopa i och ur stövlarna....

har haft både cavallo, Levad och har nu königs.
königs sir är de bästa stövlar jag ägt.
Extra hög utsida, blankpolerade och med dragkedja fram är ett måste för en sann dressyrryttare ;)

Jag har ett par Cavallo Piaff nu, men nästa par stövlar blir ett par Königs eller Petrie.

vilken modell har du beställt?

ts; jag väntar på ett par måttbeställda petrie anky elegance :d. paret jag hade innan var fel stl för mig så nu hoppas jag det blir bra! dom är stela på utsidan, mjuka på insidan och har dragkedja fram.

har även haft (och snabbt sålt vidare) königs (tror det var grandgester), petrie standard, petrie hampshire, cavallo talent och recitiligne.

har även ett par bruna de niro ottaviano, snygga och supermjuka :love: men man får ju inget vidare stöd av dom.

dragkedja måste jag ha, annars kommer jag knapt i dom eftersom jag har hög vrist och smala vader.

här är dom gammla anky stövlarna:
DSCN2442.jpg

königs
DSCN1914.jpg

Senast ändrad:

okej alla tycker verkligen olika :)

men ska in till stan i morrn och där har dom Cavallo och petrie, så jag får ta och prova och "klämma" lite

petrie anky är dock riktigt läckra :)

Jag har kollat på Königs Sir, Cavallo Piaffe, gillar båda vilket gör det svårt men tiden får avgöra vilket par det kan komma att bli även om det lutar lite emot Königs Sir.

Dragkedja på insidan fram är otroligt bekvämt så det skulle jag verkligen rekommendera för då har du aldrig problem med att få på/av stövlarna utan det går på bara några sekunder. Kommer aldrig att köpa nya stövlar utan dragkedja, dragkedja är ett måste för mig då det är så behagligt. :love:

Senast ändrad:

ja alltså i den här prisklassen så är ju alla märkena bra, så om du väljer königs sir, cavallo piaffe eller petrie anky elegance är mest en smaksak och vad som passar ens ben bäst. :)

Jag har ett Cavallo Piaff med dragkedja fram, gillar dem jättemycket. Mina är dock måttbeställda så de passar ju verkligen som hand i handsken:D

strl 37
vad 40
knä 35

Jag har verkligen feta vader och smal under knät så jag skulle aldrig få på mig dem och jag inte hade dragkedja.

Nu har jag hämat min nya stövlar, Cavallo Grand Prix Plus. Provade dem i går och det var sjukt obekväma..... Blir att vänja sig långsamt.

IMG_4109.jpg

IMG_4111.jpg

IMG_4112.jpg

IMG_4113.jpg

IMG_4114.jpg

Been there, done that..!

Håll ut! Första tiden var ett h-lvete men efter cirka två veckors promenader mjuknade de någorlunda. Efter en vecka på ridläger var de så riktigt sköna...

37 i foten, 53 höga och 33 i vad.... Trodde mina gamla var samma storlek men det var 54 höga. Men jag tror detta blir bra.

Tyckte väl att de såg väldigt höga ut, ju högre = ju snyggare för visso men man ska också kunna gå i dem. :D
Snygg dressyrbåge. :)

Liknande trådar

L
Utrustning Nu behöver jag er hjälp i denna stöveldjungel! :-) Jag är ute efter ett par dressyrstövlar till vettigt pris. Just nu lutar det åt...
Svar
15
· Visningar
8 054
Senast: Sorbe
·
Utrustning Jepp, mitt val står mellan dessa 2! Av er som provat båda, vilken tycker ni är bäst? Snyggast? Mest prisvärd? Bäst kvalité? Sen...
Svar
7
· Visningar
3 017
Senast: Magini
·
T
Utrustning Hej Nu är jag ute efter ett par nya bra stövlar. Har tänkt åka till aubiose nån dag och titta vad de har där men det är lika bra att få...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Thinkle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur