R

roux

Hur är Cavallos byxor i storlekar och längd? Små/stora i storlekarna? Långa/korta ben? Kvalité i övrigt?

Jag har ett par helskodda cavallo, de är "normala" i storlekarna och har ganska korta ben (ett par i strl 38 passar mig utmärkt på bredd och längd och jag är 160 cm lång). Kvaliteten kan jag inte säga något om eftersom jag köpte mina i november.

Min erfarenhet är att de flesta ridbyxorna är gjorda för att passa pygméer och min kroppsbyggnad liknas bäst vid en giraff. :smirk:

Cavallo är små i storlekarna speciellt är vissa av modellerna ganska smala i midjan (speciellt de med hög midja). Tycker att de är något längre i benen än vissa andra märken (tex pikeur, eurostar)

Håller med. Jag har svårt att hitta välsittande byxor, eftersom jag har långa ben så smalnar byxorna av för tidigt och blir jättetighta runt läggen. Går ju knapt att böja benet ju. :crazy: Tar jag en större storlek så blir dom alltför stora över höfterna/livet.

Jag trodde först jag hade väldigt tjocka läggar, trots att jag är smal, men kom på att byxorna är gjorda efter personer med korta ben.

jag tycker cavallo är något bredare över höfterna än t.ex. pikeur. Eurostar känns mer gjorta för "raka" personer

Jag har ett par gammla MH Isolde, dom är också¨för korta i benen, men dom sitter iaf som dom ska annars. Så jag köpte ett nytt par i samma stl, och dom har jag haft på mig EN gång. Är två stl för stora i midjan och en stl för liten runt knän och vadar.... :crazy:

Jag behöver verkligen nya byxor nu, men det är ju så svårt att hitta några bekväma... :(

Liknande trådar

Utrustning Är jackorna i Top Reiter små i storlek?
Svar
3
· Visningar
158
Senast: Ajda
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 863
Senast: gulakatten
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
577
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V