Cavalier ser ut att köra inkorsningsprojekt!

Bulldoozer

Trådstartare
Läste precis att cavaliersällskapet ligger i startgroparna för ett troligt inkorsnings projekt i höst. Jag hoppas verkligen att det blir av.

Blir väldigt intressant att följa må jag säga och jag hoppas att det på sikt kommer främja hälsoläget i rasen.

Vilka raser tror ni blir aktuella? Jag tänker spontant typ cocker och pappis. Av någon anledning dyker dsg också upp i mitt arma huvud.

Kul och spännande läsning. Heja Cavaliersällskapet och tack för info @Bulldoozer :up:

Det är nämligen en av raserna som ligger på min "framtidslista", men med parentes just för hälsostatusen.
Har jag tur så hinner dom fixa det innan jag behöver en sådan hund :love:

På dalmatiner har man gjort detta för att få en friskare ras. Jag har själv en LUA-dalmatiner hemma. Det går inte att se att det är en LUA. Största problemet har (och är fortfarande tyvärr) de inskränkta människorna som försöker stoppa LUA- dalmatineravel. Förstår inte hur folk kan vara så…ja helt enkelt korkade! Varför motsätta sig något som gör rasen friskare? Det är ju sorgligt 😔

A02E11C8-BA62-4C4E-9E9A-8D7FA46D73C3.webp

LUA-dalmatiner (brunprickig)

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 110
Senast: Sasse
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 489
Senast: Pyrran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 894
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama