Behati

Trådstartare
e:Contender (Calypso II-Ramiro Z)-Capitol I (Landgraf).

Är lite intresserad av att använda honom till mit ena sto:love: , men skulle gärna vilja höra om det är någon som sett honom live eller t.o.m sett avkommor till honom? (enligt stationen finns det ganska många i övriga europa).
pratade med stationen innan och allt lät ju toppen (som alltid) men skulle gärna vilja höra från någon/några som är lite mer "utomstående"

Senast ändrad:
Sv: Cartier

Så många kan det inte vara med tanke på hans ålder.... de äldsta är 3 år i år.....

jo jag vet det, men enligt e*elunda så skulle de iallafall vara 3-4 st hingstar som skulle visas som 3åringar(för godkännande?) och några 2 åringar som skulle löshoppas i Belgien och holland(:confused: ), och självlart menade jag att han hade ganksa många förhållande till sin ålder....;-)

men jag kan ju ha förstått dem fel....

Senast ändrad:

Jag är också nyfiken på honom. Har honom som en stark kandidat till mitt Maratonsto (tillsammans med Empire VDL, Roven xx och Jaguar Mail). Men jag vet heller inte så mycket mer än vad jag har hört från Ekelunda och läst på olika ställen på nätet.

Ja, är också helt klart intresserad av honom!!

Kommer han att stå på eklunda? Hur är hans gångarter?

En ny Contendro kanske? Helt klart intressant till nästa år!!

Skulle ju vara roligt att se honom live!!

Skall gå in på deras sida ...igen!!:D

Ja, är också helt klart intresserad av honom!!

Kommer han att stå på eklunda? Hur är hans gångarter?

En ny Contendro kanske? Helt klart intressant till nästa år!!

Skulle ju vara roligt att se honom live!!

Skall gå in på deras sida ...igen!!:D

han kommer stå på ekelunda fr.o.m mars. Han rör sig visst riktigt bra och jag har hört att han har trav som är gott värt en 9(:bow: ) och en toppen galopp.
Jag skulle också vilja se honom live! allt låter helt toppen med honom! han har allt(av det jag sett hört) som jag vll ha hos en hingst

ja det finns inte mycket om honom förutoom det som står på ekes. hemsida. Saknar en exteriörbild på honom med.

vad roligt med en Contenderson till Sverige och vi får hoppas att du har rätt om gångarterna!!

Man blir ju himla nyfiken. Tror ni han visas på hingståg? De borde ju vilja marknadsföra honom!!;)

ha för mig att de sa att han skulle visas nån stans men kommer inte ihåg vart! men det skulle som sagt vara väldigt kul att se honom live och se gångarterna!

Ja, jag hoppas att de visar honom på hingståget. Annars funderar jag på att åka dit och titta på honom.

ja det finns inte mycket om honom förutoom det som står på ekes. hemsida. Saknar en exteriörbild på honom med.

Nej, en riktig exteriörbild har jag inte heller hittat, bara denna på Ekelundas hemsida

cartier2-b.jpg

jo den har jag ju sett och jag bara älskar honom:love: både på den och på hoppbilden.

om du åker dit kan du väl filma honom så lilla jag få se också?:angel: :p

Ja, om jag åker dit så kommer jag att filma, så då kan du också få se. :)

Hittade den här på Van de Heffinks sida.. ingen exteriörbild heller tyvärr!

1168856946cartier6-b.jpg

Hälsningar Monika

oh, snygg!! Med kort rygg ser det ut som!! Ser ju ut som att han kan "vinkla av" ok:D

Perfekt till mitt sto!!

Ja, ingen som vet var han kommer attt visas?:love:

Tycker att han har lite kort och brett ansatt hals.. nu är det väl ett tag sedan bilden togs och han har säkert utvecklats, det är svårt att bedöma innan man sett dem irl. Han är hur som helst mkt intressant!

Hälsningar Monika

oh! tack den hade jag inte sett innan:)

gillar honom exteriört dock... men sant... han har ev lite kort och brettansatt hals

passar på att putta upp tråden och samtidigt lägga till jag nyss var inne på asvhs hemsida och kollade startlistorna för bruksprovet, men det verkar som om Cartier inte ska vara med:cry: jag som hoppats på att man skulle kunna ragga upp en film på honom efter det!

får nog ta och ringa till eke och kolla om han ska visas nån annanstans!

Cartier godkändes av AVN redan innan bruksprovet.
jag var på Eklunda igår och tittade på honom lite. Tyvärr bara som hastigast på stallbacken, så någon film blev det tyvärr inte. Men väl ett par kort!

Han såg ut att ha lite brett ansatt hals, men mycket hingstkaraktär och långa ben. Benstället såg korrekt ut såvitt jag kunde se de sekunder han stod stilla. Han hade mycket energi eftersom han inte varit ute i hagen den dagen. Tyckte mycket om hans typ, helt klart en modern sporthästtyp och han borde kunna passa mitt lite "gammaldags" sto.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag skulle vilja veta ni har för tanke och erfarenheter gällande några äldre kändare hingstarna och vad som är typiskt hos var och...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: FADressage
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 149
Avel Hej Buke! Jag skulle jättegärna vilja veta vad alla kloka, kunniga människor här inne på avelsforumet har för idéer gällande hingstval...
Svar
11
· Visningar
2 079
Senast: fridshem
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 211
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar