Carte d Or till arabsto?

Barock-Pinto

Trådstartare
Jag har haft lite funderingar fram och tillbaka ang. betäckning av mitt 3 åriga arabsto. Tanken var först att hon skulle säljas, då mitt arbete gör att jag har lite ont om tid till att rida henne i år. Men det är en väldigt trevlig och fin individ, vilket gjort att jag funderat på att behålla och betäcka. På så sätt får hon ju ett år på sig att växa till sig lite extra också.
Jag har inget intresse av att betäcka med arabhingst då jag vill ha en lite större avkomma i både massa och höjd. Stoet jag har är e. Puccini (LM Limaal), ue. Azem. Hon ser trevlig ut exteriört med bra benställning. Dock något överbyggd för dagen. Hon rör sig bra med stort plus för traven. Ngt. kort i galoppen.
Har funderat på Carte d Or då han har mycket fbl i stammen och är gammal och har visat att han nedärver bra egenskaper. Vad tror ni? Skulle det kunna bli något bra? Annat förslag?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 420
Senast: moonstruck
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Avel Mitt 5-åriga halvblodssto har dessvärre fått en allvarlig nackskada som gör att hon kanske aldrig kommer hålla för träning/tävling och...
2
Svar
33
· Visningar
8 498
Senast: cikoria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar