carrotstick?

N

Nora_

Carrotstick är det som en "längre" arm eller vad? har inte förstått det...:S ska på nh kurs snart å tänker komma igång på allvar å träna pollen...:)
 
Sv: carrotstick?

Carrotstick är som vilket spö/pisk som helst. Namnet är en marknadsföringgrej för att PP ska tjäna pengar (inget fel i det).
Används just som "armförlängare" för olika typer av signaler.

Ett viktigare verktyg i mitt tycke, är ett rejält, långt grimskaft.

LIA
 
Sv: carrotstick?

En carrotstick är en förlängning av din arm endast....
 
Sv: carrotstick?

Det är en förlängning av din arm, hand och finger. Och det är inte som vilket spö/pisk som helst. Dem är starkare och böjar inte när du behöver t ex ska flyttar hästen och dem är extremt hjälp samt när du har en häst som sparkar, bitar, ect. Du har styrcke i den utan att behöver vara för nära. Men den är använt i så många olika sätt inte bara för hästar som sparkar.

Och de är händigare/smidigare att använda än en långt grim skaft tycker jag.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
13 493
Senast: MML
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Ajda
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
355
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 817
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp