Carn-mopp eller Viskos-mopp

Polly_Mulle

Trådstartare
Vad använder du hemma? Jag kan aldrig komma fram till vilket jag tycker bäst om. Har jag garnmopp så svär jag över att den har så taskig uppsugningsförmåga - golven torkar ju aldrig! Oxh har jag viskosmopp så tycker jag att garnmoppen är sååå mycket bättre på att få med sig smutsen - men golven r i alla fall inte dygnsura en halv evighet efter att man moppat klart...

Nu närmar det sig att byta ut befintliga garnmoppen, men till vad?

Sv: Carn-mopp eller Viskos-mopp

Bra fråga! Jag använder faktiskt garnmopp både hemma och på jobbet, tycker att det funkar bäst.

Men viskosmoppen är väl inte helt tokig den heller. Den är i alla fall lätt att få lagom lite vatten kvar i.

Just det gör att jag tycker om viskosmoppen. Torka upp utspillt vatten med garnmopp r ju som att äta soppa med gaffel - massa onödigt arbete...

Nu närmar det sig att byta ut befintliga garnmoppen, men till vad?
Micromopp.

pro_fuktmopp_stor.jpg

Professionella sådana är bäst men inte helt lätta att få tag på. Vileda och Maria finns att köpa i de flesta större livsmedelsaffärer och är helt OK substitut.

Just det gör att jag tycker om viskosmoppen. Torka upp utspillt vatten med garnmopp r ju som att äta soppa med gaffel - massa onödigt arbete...

Jag brukar ha en som är vältvättad, där garnen liksom är "upptovade". Då suger de upp en hel del. Men jag kan hålla med om att de inte alltid är så bra om man har spillt ut mycket. :)

Röstar också på såna. Riktigt bra, tycker bara garnmoppar och sånt drar runt skiten, vi får inte ens använda såna på jobbet, dom är bannlysta!

Samma här! (Också lokalvårdare.) Onödigt blöta blir de också, torkar långsamt om alls och har en tendens att lukta unk.

Röstar också på såna. Riktigt bra, tycker bara garnmoppar och sånt drar runt skiten, vi får inte ens använda såna på jobbet, dom är bannlysta!

Samma här! (Också lokalvårdare.) Onödigt blöta blir de också, torkar långsamt om alls och har en tendens att lukta unk.

För oss var det tvärt om, vi fick byta TILL garnmoppar eftersom de andra "platta" inte fungerade. Men det klart, vi har mycket byggbodar och sådant extremt smutsigt, vilket gjorde att plattmopparna verkligen bara drog runt smutsen. Eller var tvungna att bytas var 3:e meter...

Micromopp.

pro_fuktmopp_stor.jpg

Professionella sådana är bäst men inte helt lätta att få tag på. Vileda och Maria finns att köpa i de flesta större livsmedelsaffärer och är helt OK substitut.

Det håller jag med om. Jag har en från Skona, själva skaftet är värdelöst, men själva moppen är helt okej.

Fast jag skulle vilja ha de professionella, de är ju bäst.

Micromopp.

pro_fuktmopp_stor.jpg

Man kan gå in på en typ järnhandel/färghandel och köpa dom proffsiga mopparna,det är då inga 15kr-saker,utan summan hamnar nog på 150-200kr st,men dom håller och klarar även ett hundratal tvättar,så absolut värda sitt pris.

Man kan även köpa skaften och plattan där,eller beställa om det ej finns hemma.

Micromopp såklart.

Inget annat kommer in i mitt hus. Jag vill ha rena golv!

:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 634
Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
14 020
Senast: Stereo
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 014
Senast: thea
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 835
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar