enjes

Trådstartare
Happ...nu var det dags då..Fick veta igår att :love:"Kråkan" :love: har fått lungblödning efter ett snabbjobb :cry:..Gick ju ett löp på strömsholm å det kanske var det sista.hon som var såå glad.. "Min" lilla Kråkan! ska få beta nu i 3 månader å se om hon blir bättre, men tessi sa att det är inte många som blir det. är såå ledsen, lixom första fullblodet jag red och hon som är såå snäll, fattar inte varför det ska hända just henne, kunde det inte hänt någon annan som inte är lika snäll? :devil:...Ja vet att man inte ska fästa sig vi sånna hästar som står på träningstall, men vad ska man annars göra?? :confused:

Oj, vad långt det blev, var bara tvungen å skriva ut mina tankar!! :cry:

Neej.. va tråkigt! :(
Har själv "råkat ut" för en lungblödare, bara att ställa av och bli promenadhäst... Men han ska tydligen ha det jättebra nu, så d e ju alltid en tröst!

Det där med att fästa sig vid tävlingshästar e väldigt svårt att låta bli, hur ska man kunna sköta sig jobb annars?

Håller tummarna för Carioca

Hu, du gav mej hjärtklappning här :crazy:
Jag trodde det var "min" Askö Carioca du pratade om. Tänkte att nu har väl ägarna ändå gått över gränsen. Snabbjobb för en dam över 30 :eek: Hehe. Sen insåg jag att det inte var samma Kråkan det handlade om :smirk: Och tur är väl det.

Hoppas eran Kråka klarar det här. Håller tummarna för er!

Vi har pratat med en veterinär om detta med lungblödningar och han säger att de gott och väl kan bli vanliga ridhästar.. dom ska bara inte gå i löptempo....
hoppas det går bra med henne i af..kram

tack för alla svaren känns som om hon kommer att ha det bra nu i 3 månader..om hon bli ridhäst KOMMER jag att köpa henne:P

aa, hon med den bruna, som hade vitt träns:)..om hon inte bli bättre så ska hon iaf bli avelssto! peter ska inte sälja henne!!:D :banana: :banana: :rofl: :bump:

tipsa Peter om att lasra lungorna på henne. det gjorde vi med en häst för några år sedan och den sprang in rätt mkt pengar efter det.

carioca hmm hmm..hos lundberg...har ju jag oxå ridit en gång.. :) men då studsa hon mest runt o va inte såå jättensnäller hehe :) men hon är fin. Hoppas det blir bra med henne!

aa hon var galen förrut!! va det du som kom till stallet på strömsholm och hälsade på oss när vi dusch henne?

aa fast det är ju inte säkert att hon blir det! om hon blir bra ska hon ju springa :smirk: :bump: :rofl: :banana:

Nej det var inte där. Men jag var där och såg henne i alla fall. :)
Det var förra sommaren jag red henne. Provjobbade hos peter en dag, så jag har bara träffat carioca en gång men hon var väldigt snäll att ha och göra med, men ridningen studsade hon mest runt o sparkade :cool:

Hur "känner" du henne då?

aha oekj förstår..

ja praoade hos Peter i 2 veckor å så, fick rida på fleecen med Carioca på torsdagen å sedan frågade Peter mig om jag ville vara hos honom i sommmar å det ville ja såklart! å så är det..är där så ofta ja kan!! :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag hade tidigare en dobberman tik :love: hon var född 01. Denna hund var värdens goaste hund, alltid snäll och mycket sällskaplig...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama