Cardento som morfar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pixiegnomen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 977
P

pixiegnomen

Nyfiken på om någon sett någon hur Cardento blir i andra led! Väntar själv en fölis till våren där stoet är efter Cardento.
Mest nyfiken på om det lite skarpa "följer" med och hur de ser ut typmässigt :)

Sv: Cardento som morfar

Vi har ett Cardento-sto, som är ganska skarpt. Hennes hittills enda avkomma (e. Camaro M) är betydligt mer samarbetsvillig och nästan lite timid till sin läggning, vilket man definitivt inte kan säga om stoet. Typmässigt är han betydligt kortare än sin mamma. Han verkar dock ha ärvt sin mammas stora hopp, men har nog ännu bättre teknik än sin mamma och ffa mer hinderklokhet.
Bilder finns på min hemsida om du vill se.

En kompis till mig har ett sto e.Cardento som fick föl i våras -07 tillsammans med Aerline H. Jag har aldrig sett den i verkliga livet utan enbart på kort, men jag tycker den verkar superfin. Hon säger även att den har ett ovanligt stabilt psyke. Hennes sto är lite skarpare, men avkomman verkar inte ha ärvt det, vilket är positivt. :idea:

Hade glömt bort min egna tråd...:o

Va skönt att det skarpa inte verka nedärvas då. Stolinjen i övrigt har inte alls det utan det är Cardento som gett detta stoet lite för mycket vilja.

md5krist, gud vad fin den var Camaron!

Tack så mycket! Ja, vi är verkligen nöjda med honom.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 789
Senast: Anna-Bella
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 090
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 481
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
646
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka