Carbon gel storlekar. HJÄLP!

M

mickis_z

Snälla jag skull verkligen behöva veta hur höga i cm, samt hur vida i cm, carbon gel skydden i strlk M är. Tänkte beställa dom i kväll men så blev jag osäker om min häst ska ha M lr L. Han är 174 i mkh och har ganska kraftiga ben. Hur mkt vidare är M än S? Har nämligen ett par S som jag kan "prova" på honom.
Ja vet inte om bilderna hjälper nåt, men som ni ser så räcker hans lamicellskydd storlek full ganska precis.
Gaah har bleslutsångest :P
18953264.jpg

18953265.jpg

Sv: Carbon gel storlekar. HJÄLP!

Jag hade tagit L. Min ponny kan ha L.:angel: Och en storhäst på ca 160.

Hittade det här:

skenbensomfång:
S = 17-19 cm
M = 20-24 cm
L = 24 cm -

Senast ändrad av en moderator:

Tack så jättemkt, precis vad jag behövde :D

Är det ngn som vet hur höga M respektive L är? Är lite rädd för att L blir för långa...

Vill också jättegärna veta hur höga L och M är!

*puuttt*

Jag har L på min, han är dryga 170 o dom e inte för långa kan jag säga! Skulle gärna kunnat få vara lite längre... Han har iofs väldigt långa ben men jag tror verkligen inte att L blir för långa för din!! Jag skulle ha tagit L:)

jag har M till mina "normal stora" hästar :p 165 och 168 cm med ganska nätta ben. de är alldeles lagom.
ska köpa L till min bjässe (180 cm) han har lite grövre ben oxå..

Kan inte du (eller någon annan här som har strl LARGE) mäta dina på höjden? min ridsportsbutik har nämligen typ bara medium och det känns ju lite dumt att beställa large om det visar sig att dom inte passar...:p

M är 22 cm långa mitt bak, för att vara exakt....L vet jag tyvärr inte men längre :angel: hihi

Varför frågar du inte bara i affären? Dom vet ju säkert, annars kan dom ju ringa och fråga. Folk i affären är ju ansatta för att hjälpa, bl.a. med sånt.
Lycka till med att hitta rätt storlek.

Till mina stora på 1.78 och 1.74, har L i Carbon Gel och dom andra har M

Kan inte du mäta hur höga dina Large är? :idea:

Kl.

Har strl. M till mina fullblod och dem passar perfekt. Enligt expediten i affären var det bara stora bjässar med grova ben som skulle behöva L. Därav hade dem inte ens strl L hemma..

Tack för hjälpen :bow: Nu har ja iaf beställt L, och om de inte passar e d ju bara å byta dom :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver er hjälp att hitta lite praktiska och snygga sommarkläder. Jag befinner mig just nu i en situation där jag behöver lite nya...
2
Svar
28
· Visningar
3 274
Senast: monster1
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 346
Senast: soom
·
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 897
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur