Caramba Hall?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Alfina
  • Startdatum Startdatum
A

Alfina

Hej!
Vad vet ni om denna hingsten? Temperament? Hur blir avkommorna? (storlek, temperamen mm) Är han värd att använda i avel? Fick ett erbjudande om denna hingst men vet inte om det är något jag bör nappa på. Alla åsikter och funderingar mottages tacksamt :-)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Caramba Hall?

Alla som har en tillräckligt bra fölmärr får erbjudande om den hingsten ;) men han är säkert bra, stam, endel tävlingsmeriter och framförallt billig. Har tittat lite på han själv. Blir nog svårt att sälja om du ska sälja och han är ju inte anmäld till breeders (men det är ju rätt många som inte är det). Han har ju bara ett par avkommor så det är nog än så länge svårt att säga nåt generellt hur avkommorna är.

Ja de vill nog bara ha ston till hingsten, när vi pratade med dem hade de ett antal olika kriterier för att man skulle få betäcka gratis med honom som typ de flesta ston kan gå in på :D. MEN, därmed inte sagt att det är en skithingst, jag betäcker hellre med honom än med många andra, och jag tror det är på ett liknande sätt hingstägare som vill ha ston till sin hingst måste göra för att få ston nu när alla blir godkända.

Är det någon som vet hur hans avkommor har blivit i storlek och temperament? Läste på avelsvärderingen att han var "hanterbar" på visningen... Låter inte helt bra men vet inte hur dom bedömer det?
Hade bestämt mig för att inte betäcka iår men nu står jag och velar ändå... finns mycke fina hingstar. Funderar på att betäcka henne med good as gold igen men kan inte bestämma mig ;-)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Kristall10
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 130
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar