Ca/P kvoten....

Jezzie

Trådstartare
Vad gör man när det är så mycket kalcium i höet att Ca/p kvoten blir fel? Hästarna i fråga får även krafft som inte inverkar direkt på det, finns det något foder som innehåller Fosfor som man kan ge för att återställa balansen, vetekli har jag hört innehåller rätt mycket fosfor? Kan man ge fosfortillskott? Ca/p kvoten ligger kring 2 på dom flesta hästarna, 0,5 för mycket alltså...
 
Sv: Ca/P kvoten....

Varför inte ge Krafft Miner Vit? Eller som du själv sa, Vetekli.
 
Sv: Ca/P kvoten....

Jo jag har funderat på vetekli, nu är hästarna i fråga ridskolehästar så dom vill ha det så enkelt som möjligt med utfodringen. Vad är Ca/P kvoten på vita minern?
 
Sv: Ca/P kvoten....

Jo då det är tillräckligt, det ligger rätt högt det också, så jag är lite orolig att det skulle bli för mycket om man lägger till ännu mer...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ett helt nytt problem har uppdagats och jag vet inte hur jag ska tänka. Häst nr 1 (endast grovfoder) Foderstaten innehåller för lite...
Svar
4
· Visningar
566
Senast: Efwa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 603
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 582
Senast: Karamello30
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 230
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp