C-tränarutbildningen hoppnig

saltopeppar

Trådstartare
Är inte helt säker på om denna hamnade helt rätt, men ber moderator att flytta den ifall jag la den fel.

Jag satt och titta lite på kriterierna för utbildningen och drömmer om att den dag kunna ansöka, men jag undrar nu, är det någon här inne som gjort utbildningen och kan berätta lite om den?

Är de superhårda med att man ska ha flertalet resultat i 1.30?
Om man inte regelbundet tränat för A eller B tränare, är man helt körd då? Jag har tränat mycket själv och mest ridit 3-6 åringar (flertalet inridningar och unghästklasser) så har varit lite svårt att bli "väletablerad" i 1,30m klasser samt har det inte funnits så stort behov att träna för tex A tränare, då min tränare sen flera år (b-tränare) och min egen kunskap varit tillräcklig.
Jag har utbildat häst till MVSB+ i dressyr, har man nån fördel av det när/om man söker till hopputbildningen?

lite frågor där som vore kul att få svar på och sen höra om ni som gjort utbildningen blivit nöjda och har ni sedan sökt vidare till b och a?

Drömmen hade varit att lyckas göra c utbildningen i hopp och dressyr samt att en dag kunna gå utbildningen för b tränare i iallafall hoppning.

tak på förhand

Sv: C-tränarutbildningen hoppnig

Jag lägger in mig och följer då jag har samma funderingar fast i dressyrO_o

Sv: C-tränarutbildningen hoppnig

ja gör det!

Vore verkligen kul att höra lite från någon som har gjort eller som vet lite mer. Tycker det är lite dåligt med info på nätet…. eller man hittar ju vad de själva skriver, men inte någon som jag hittat som faktiskt har gjort utbildningen som skriver något om upplevelser och hur det upplevde utbildningen:(

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 763
Senast: Blåabär
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama