Byta tändningslås på bil

Texaz

Trådstartare
Jaha, tändningslåset har tydligen pajat, och enligt Volvo är det bara de som kan laga det.

Någon som vet om så är fallet? Känns som att det kommer att kosta skjortan och pengar är ju ett bekymmer just nu... Frågan är om det blir billigare att köpa en ny (billig!) bil??

Är väl så att "datorn" måste programmeras om och där krävs utrustning. Som @Trott skriver, be om offert. Annars går det säkert att sälja bilen om du hittar rätt köpare, typ någon som jobbar på Volvo.

Hur gammal är bilen?
Det är en 97:a, första modellen av v70. Verkar som att tändningslås går att köpa iaf och grannen kan ev koda om den (har haft verkstad). Jag hoppas innerligt att det fungerar, annars får jag försöka låna pengar tills vidare.
Den är tyvärr köpt på kredit så den är nog svårsåld då köparen får lov att överta krediten som är högre än värdet på den som den står nu:(. Sonen vill dessutom att vi ska fixa den då han lagt ut så mycket pengar på den (tur jag har honom!!) så jag hoppas bara att vi kan lösa det på egen hand...

Liknande trådar

Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 040
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama