Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, tack för ett bra svar
Ja, jag har ju inte ridit western så länge, och eftersom jag inte har råd med nåt annat än en billig häst så blir det ju definitivt ingen läromästare. Ingen välstammad häst heller. Och nu så här i början har jag ju inget behov av att vara med på de stora tävlingarna, men det är något jag gärna skulle vilja i framtiden. Men om man vill satsa på det då så finns det ju fler hästar.
Men nu har jag hittat en häst jag är intresserad av. En quarterponnyhingst född i år (e. quarterhingst med reining/cuttingstam, u. 50/50 quarter/ponny). Vad jag kan se ser den fin ut på bilder, är välhanterad osv. Priset är 25.000, tycker det låter som en bra häst för pengarna.
Den går ju i och för sig inte att rida än på några år, men jag får väl inse att jag kanske aldrig kommer ha råd med en renrasig, "färdig" quarter. Och ett föl växer ju upp lagom tills att min andra häst ska pensioneras.
Kan ju tillägga att jag har både unghäst- och hingstvana.
Hur låter det tycker du?
Ursäkta OT men.... Reining/Pleasure/hunter stam?
Kan man få veta stammen? och varför denna kombination?
Jo, jag vet, det var ju det jag tänkte från början. Men jag har just blivit avrådd från det i tidigare inlägg.
Och om sanningen ska fram så har jag inte ens de pengarna utan får låna en del i så fall.
Det spelar väl ingen roll vilken ras man har på WRAS-tävlingar eller? Och vill jag tävla på AQHA-tävlingar i framtiden så kanske jag har bättre förutsättningar för att köpa en sådan häst då.
Aha.
Jag vet vilken det är. Jag före slår då hennes väninnas häst i stället. appaloosa/quarter. Jag vet lägsta priset och han är 1år nu ska bara kastreras. Mkt billigare än den ponny/quarterkorsning. De är inget fel på den du hittat men den andra är ju åtminstone renrasig och äldre och riktig western häst stam. ( usch nu får jag nog ovett) De är min personliga mening. Lycka till. De flesta har ingetmot avbet heller.
Kolla Mels appaloosa oxå.
Glöm heller inte alla tävlingsorganisationer där rasen inte har betydelse, tex NSBA, SRHA o allt vad dom heter beroende på vilka klasser man vill tävla!
TS, Appaloosor ligger faktiskt bra mycket lägre i pris än QH o PH överlag, men jag är inte så insatt i kvalitén här i Sverige.