Runt 5000 - 5500 ink. moms, mtrl och arbete. om mattan inte är limmad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för era svar.
Kan rapportera att jag fick beskedet att det lär landa på 8-9k inkl moms, arbete och material. Detta pga de köper golvskivorna från Thule (utgår jag ifrån, iom att det är från dem de köper reservdelarna etc) och de tydligen inte har skivor i rätt storlek = de måste såga till den. Inte en chans att jag lägger så mycket pengar på golvet (då kan jag lika gärna sälja och lägga de slantarna emellan - då får jag ett motsvarande fast boggie..). Har däremot lyckats lejja hjälp idag = får golvet bytt om jag skaffar skivan.
När det ändå finns en golvbytartråd: förutom att såga till skivan och göra de hål som eventuellt behövs för bult/dylikt, vad mer ska göras med den? Behandla? Materialet - jag tänker marinplyfa?
är det bara mellan rampen och golvet som gummit är?Och så är jag här igen. Noterade häromdagen att gummit vid rampen (som är fäst i golvet, vad jag kan se) har spruckit på ett ställe. Är det något som bör åtgärdas, nu när golvet ska bytas? (Vill inte göra det "bara för att", men funderar på om det kan komma att påverka golvet på nåt sätt.)
är det bara mellan rampen och golvet som gummit är?
då hade jag struntat i det så länge det inte håller på att falla isönder.
Kanske går att limma över en bit tunn gummi eler tyg? Så att det inte spricker mer.Ja, just det. Det är en spricka nånstans på mitten, runt decimetern lång. Sprickan sitter nära "infästningen" i golvet. Ser ut som att en lär plocka loss gummimattan från rampen om en ska komma åt att byta den där gummibiten (säger jag ur minnet från i förrgår kväll när jag fällde ner rampen sist). Ser inte ut att vara nåt akut, mest bara att det gått sönder lite så att säga.
Det kan ju vara bra att behandla de sågade kanterna med något vattenavstötande, det finns ju en uppsjö med olja/lack/lasyr osv, så hör med någon målarkunnig/butik, så att kanterna inte suger åt sig fukt. Försök att få vagnen så tät som möjligt, finns ju silicon att täta skarvar osv med.Tack för era svar.
Kan rapportera att jag fick beskedet att det lär landa på 8-9k inkl moms, arbete och material. Detta pga de köper golvskivorna från Thule (utgår jag ifrån, iom att det är från dem de köper reservdelarna etc) och de tydligen inte har skivor i rätt storlek = de måste såga till den. Inte en chans att jag lägger så mycket pengar på golvet (då kan jag lika gärna sälja och lägga de slantarna emellan - då får jag ett motsvarande fast boggie..). Har däremot lyckats lejja hjälp idag = får golvet bytt om jag skaffar skivan.
När det ändå finns en golvbytartråd: förutom att såga till skivan och göra de hål som eventuellt behövs för bult/dylikt, vad mer ska göras med den? Behandla? Materialet - jag tänker marinplyfa?
Ett tips är att kolla rampen nogrant och se om det är värt att byta den också. Min ramp är genomrutten längst mot gångjärnenSka de vad jag kan hitta i limväg. Det ser inte ut som att det går att skruva precis vid skadan, eftersom det inte finns något att skruva i där. Det är alltså gummi"skarven" mellan golvet och rampen som har skadats, inte gummimattan. Oh well, verkar ju inte vara nåt alarmerande (skönt! Tack!) men jag ska se över det och självklart hålla ett öka på't också.
Det jag hittat där det kommer in fukt i släpet är främst uppe vid luckan ovanför rampen. Det är ju ett lite äldre släp och inte helt tätt där även om luckan är så stängd som det går. Jag är på jakt efter någon typ av överdrag eller liknande, för att motverka det. Nu står släpet ute pga finns ingen annan plats, tidigare har det stått under tak.
Det blir en tripp till färghandeln! Tack för era svar!
Nu väntar jag på en ny skiva, eftersom fraktbolaget misshandlade den första![]()