Byta försäkring?

Ryver

Trådstartare
Jag funderar på att byta från Agria till Svelands Islandshästförsäkring. Någon som har erfarenhet av dom?

Sv: Byta försäkring?

Jag bytte från Agria till Sveland i jan-feb.
Kunde höja Tindra till 50.000 (hon har Sveland Island) och få lägre självrisk och rehabiliteringstillägg och ha några hundralappar billigare per år än tidigare.
Sól står i 30.000 i Sveland och kostar några hundralappar billigare än tidigare. Tror totalt att det bev ca 700 kr billigare/år för mina två hästar.
Hittills är jag nöjd, men jag har inte behövt använda försäkringen än.

/Malin

Jag är jättenöjd, har båda mina pållar i Sveland. Den lilla var jag tvungen att skicka till Helsingborg i höstas, inga problem alls med hur Sveland skötte det hela.
Bytte också försäkring på Pjakkur från Agria till Sveland, gick hur smidigt som helst. Den försäkringen blev också 500 kr billigare än Agrias.. Och då fick jag mer veterinärvård och 5000 mer i liv.

Varför heter det just Sveland island? Vad är speciellt för islandshästar?

Jag har alla mina 4 hästar i agria och sista året har jag fått utnyttja försäkringen många ggr (Perla) och hittills har allt fungerat jättebra. Allt har varit enkelt, snabbt och smidigt.
Därför vågar jag inte byta.

Våran kontakt inom Agria började jobba på Sveland och utformade denna "specialförsäkring".
Vad som är så speciellt med den vet jag inte, sånt håller mamma koll på.

Ja, det låter ju som det får bli ett byte! Jag kan höja beloppet med 20 000:- och få lägre självrisk, längre "behandlingsperiod" eller vad det heter och ändå få LÄGRE premie! Låter ju bra i alla fall.....:laugh:

Vi byter ogärna försäkring, eftersom den yngre haft obruten försäkring sedan födseln vilket kan vara bra om något uppkommer. Det blir ju också en karens.

Sett till totalen, så skulle vi heller inte tjäna så mycket med tanke på rabatter för andra försäkringar etc.

Vi byter ogärna försäkring, eftersom den yngre haft obruten försäkring sedan födseln vilket kan vara bra om något uppkommer. Det blir ju också en karens.

Sett till totalen, så skulle vi heller inte tjäna så mycket med tanke på rabatter för andra försäkringar etc.

Karens blir det inte om man byter, då hästen har varit försäkrat tidigare, karensen gäller bara vid nyförsäkring. Man flytta ju bara försäkringen, har pratat med alla bolag då vi säljer mycket hästar.

Och har den varit försäkrat från födslen och man aldrig har behövt använda försäkringen så är det inget problem att bytta.

Vi har med bytt till sveland, dock från folksam när de ändrade sina villkor.
Då vi dessutom har ett Svelandstall blir det ingen extra kostnad för extra veterinärvårt och en fast självrisk. Och så billigare premier fast vi ökat värdet på några hästar. För vara 8 blev det 5000 kr mindre om året.
+ det viktigaste mycket bra service.

... Men det är väl därför jag inte byter, ett *superombud* därtill ;)

Vart kan man läsa mer om denna försäkring?

kl

Bytte också till sveland från folksam när de ändrade villkoren, hoppas det var måna som bytte:devil:

Priset blev dock ungerfär det samma, men självrisken lägre så jag är nöjd ändå!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
776
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
532
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 183
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag har insett att min vårdcentral har fått sin chans nu och jag behöver byta. Min nuvarande vårdcentral gick jag till för att det var...
Svar
9
· Visningar
550
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30