Byta boxar

Hambo

Trådstartare
Fn är jag stallchef ! Hos mina föräldrar måste jag tillägga.
Den riktiga stallchefen har brutit foten :cry:

Jag har efetr 2 veckor börjat med bäddar till hästarna ( 7 st )
Nu har 2 åkt iväg på betäckning och kommer inte tillbaka denna termin.
Jag vill flytta på hästarna, så att mina egna kan få tillgång till uteboxarna
( 2 islänningar )
Jag tycker att bäddar är lite ohygieniskt, även om dessa verkar fungera utmärkt, min fråga :
Måste jag mocka ur boxarna, när jag ställer in nya hästar där, eller är det ok att ställa in en ny häst på någon annans hästs skit ?
Självklart är boxarna fräscha !

Hej från hambo som vill ha så lite jobb som möjligt:o

Sv: Byta boxar

Jag skulle inte byta bäddar!

Är de fräscha och rena och det har stått friska hästar där före så finns det ingen anledning till att byta strö!

Sv: Byta boxar

Tack Millus !
Det var precis vad jag ville höra !
Stona som bott i dessa boxar är kärnfriska, detta vet jag eftersom otaliga prover togs på dom innan dom åkte i väg till Tyskland på betäckning.
Jag ska börja bearbeta pappsen direkt !
Hej från Hambo

Liknande trådar

Foder & Strö Eftersom det inte verkar finnas någon halm till salu i trakten måste jag byta strö åt bägge hästarna. Den ena är det inget problem med...
Svar
18
· Visningar
2 744
Senast: svea
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Anläggning Jag är i valet och kvalet att byta stallplats. Från ett stall med box till en annan anläggning med lösdrift. Hjälp mig med synpunkter...
Svar
15
· Visningar
2 222
Senast: Trissa
·
Ekonomi & Juridik Jag hyr boxplats i ett stall där jag betalar för box, grovfoder samt tjänsterna utsläpp/insläpp och alla fodringar. Jag betalar en...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 470
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar