Hur menar du?
De har inte bara slagit upp något lite i smyg utan kollade upp vad som krävs och fick beskedet att de kunde bygga maskinhall utan bygglov. Den blev då betydligt större än det planerade garaget.

Ja men så här. Man kan bygga utan bygglov på lantbruk om det gäller ekonomibyggnader. Så långt allt väl. Men det är inte taxeringen som avgör om det är lantbruk eller inte utan hur verksamheten ser ut.

Hur menar du?
De har inte bara slagit upp något lite i smyg utan kollade upp vad som krävs och fick beskedet att de kunde bygga maskinhall utan bygglov. Den blev då betydligt större än det planerade garaget.

Se @MiaMaria s inlägg. Bygglovsbefrielsen gäller inte om de låtsas att det skulle vara en maskinhall för sina lantbruksmaskiner, men egentligen har uppfört den i syfte att ha sina privatbilar och annat orelaterat i den.

Se @MiaMaria s inlägg. Bygglovsbefrielsen gäller inte om de låtsas att det skulle vara en maskinhall för sina lantbruksmaskiner, men egentligen har uppfört den i syfte att ha sina privatbilar och annat orelaterat i den.

Nu har jag inte varit inne och tittat exakt vad som finns där, liksom inte min business 😁
Men med tanke på hur extremt nogranna och seriösa de är i sin verksamhet är kag övertygad om att de gör rätt 😊

Behov för jordbruksverksamheten innebär inte automatiskt att den inte får användas privat - var någon som använt kontoret som gästrum som fått rätt. Stod om i Land - men vet inte vilket nr. Har man gjort förfrågan och anmälan till kommunen och fått besked om att det är grönt borde det gälla får man hoppas.

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 100
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 429
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 173
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar