Bygga upp ekonomisk buffert

Jaja utan A1 vet vård, det är ju en annan sak. Men det kan jag ju förstå...hästfolk har ju dumpat oförsäkrade hästar på kliniker, oftast de som har stora skulder hos fogen osv. Det har jag ju hört om.

Jo, det är tyvärr inte helt ovanligt. Och utom kontorstid vet man ju inte vad som är vad, om det finns försäkring, överutnyttjad A1, ingen försäkring eller begränsad försäkring. Jag förstår klinikerna, och som konsument är jag inte intresserad av höjda behaldingspriser för att täcka rättsprocesser och behandlingar för andra rövgökar.

Tvärtom, om de planerar så är det när det funkar som sämst. Om det mot förmodan skulle finnas något kvar på kontot så kan man ge sig tusan på att de käkat upp sitt täcke, tappat en sko eller fått tandproblem. De är så, de där djuren ;)
Du glömde "och rymt till grannen och gjort märken i parketten inne i huset", ;) jodå, fullt möjligt när det gäller hästar och jag har själv haft en grannes shettis på besök otaliga gånger innan jag skaffade häst själv men hon var så snäll, söt och timid (och lärde sig snabbt vem som handmatade med morötter direkt i köket). :angel: När hennes matte kom på oss första gången så var hon INTE glad, men det gick över, hon gav upp till slut. :laugh:

Jo, det är tyvärr inte helt ovanligt. Och utom kontorstid vet man ju inte vad som är vad, om det finns försäkring, överutnyttjad A1, ingen försäkring eller begränsad försäkring. Jag förstår klinikerna, och som konsument är jag inte intresserad av höjda behaldingspriser för att täcka rättsprocesser och behandlingar för andra rövgökar.
Jag förstår dom också till fullo, många hästägare lever ju i det blå ekonomiskt och skaffar häst utan att veta vad det innebär rent ekonomiskt och sen lovar dom "jag kommer och betalar när jag fått lön" men vilken lön och vilket årtal det nämner dom inte, jag har själv drabbats så när jag hade firman igång var det förskottsbetalning som gällde innan jag en funderade på att dra igång jobbet. Det är inte ett dugg kul att "sponsra" helt okända med stödhjul, nu matta i transporten, reparation av dragbilen, nytt drag på släpet osv.osv.

Hahaha! Åh. Du anar inte hur jag ansträngde mig igår för att skriva fint.

62512077.jpg

:D

Liknande trådar

Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 240
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar