Bygga stall

Krati

Trådstartare
Vad är egentligen billigast? Bygga med lösvirke med hjälp av snickare, alltså inte göra något själva. Eller köpa ett "färdigt stall" som kommer i moduler typ?

Vi vill ha ett stall med tre boxar, spolspilta och ett rum för sadlar och foder.

Har någon köpt ett färdigt stall någon gång? Vad gick det på? Och om någon byggt med lösvirke med hjälp av snickare, vad gick det på?

Jag har inte begärt pris på stall, men väl på friggebod/stuga. Det blev klart billigare med byggfirman och lösvirke än färdig byggstats.

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
1 006
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 616
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
369
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17