sheltiegirl
Trådstartare
Jag ska bygga stall (förhoppningsvis inom 1 år) och ska inte gjuta platta. Tanken just nu är att jag ska bygga en ligghall för 2-3 hästar och 1-2 boxar i direkt anslutning. alltså att de sitter ihop under samma tak. Jag har inte planerat att ha hästarna i box varje dag, därav färre boxar. Ett problem jag kom på nu i början av funderingarna är var jag ska göra av foder och även utrustning. Eftersom jag inte ska göra någon platta så blir det inget tätt isolerat rum att ställa det i. Utrustningen kan jag ha i en annan byggnad men såklart smidigast att ha det nära. Största problemet är vart jag ska göra av hästarnas hö? kan jag bygga ett trägolv med torpargrund av lecablock utan att det blir fuktskador på golvet? i så fall kan jag förvara hö och foder nära hästarna.
Vill gärna ha så många komenter, tips och erfarenheter som möjligt. det får inte bli för dyrt och ska kunna byggas om hyfsat lätt, därav ingen gjuten platta.
Vill gärna ha så många komenter, tips och erfarenheter som möjligt. det får inte bli för dyrt och ska kunna byggas om hyfsat lätt, därav ingen gjuten platta.