Bygga hästbuss

vippan

Trådstartare
Ska ev bygga en hästbuss modell mindre för B-kort typ en master, transit eller liknande. Nu till problemet: Var hittar man info om måttbestämmelser (måste väl finnas någonstans :confused:) och annat nyttigt? Vägverket? Jordbruksverket? Länsstyrelsen? Har inte hittat någonting...
Hjälp önskas, kanske någon som gjort en ombyggnation här...? :idea:

Sv: Bygga hästbuss

Jag vet en som satte sin hästtransport "på flaket"
Den blev då godkänd att köra två med utan extra körkort...
Lem och allt var ju på plats som vanligt baktill...

Jag vet en som satte sin hästtransport "på flaket"
Den blev då godkänd att köra två med utan extra körkort...
Lem och allt var ju på plats som vanligt baktill...

Men då tappar man ju funktionen att man kan bygga o möblera som man vill och kanske ha en bodel etc..

Det var bra tips. Någon bodel är inte aktuell, jag vill bara kunna åka med två hästar utan överlast vilket är lite svårt i en trailer... har ju inte BE kort. Men frågan är hur krångligt det är att bygga själv, det är sambon som tycker att det skulle vara bra men jag vet inte jag... det ska ju bli färdigt också... (*ler*)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 426
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 743
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud