Bygga grind

J

jezekl

Hej!

Jag skulle vilja ha lite tips på hur man enkelt bygger en grind hemma att öva på. Gärna bilder som visar om ni byggt själva. Tanken är att inte behöva sätta ner några stolpar i backen utan ha dom flyttbara.

Sv: Bygga grind

använd hinderstöd och en lång lina (longerlina eller något liknande). det fungerat jättebra att öva sig på :)

Om du är svetskunnig (eller har någon i din omgivning) så kan du svetsa en järngrind om du vil ha en fast grind... kanske kan man annars få tag i en gammal vägbom.
Om man ínte är svets kunnig men snickarkunnig så kan man annars bygga en grind i trä....

Men lättast är allt att göra en repgrind som _smiles skrev. Om du inte har hinderstöd så kan du använda grindstolpar till en hage (om det finns gått om plats. om du sätter handtag på båda sidor i grinden så kan du ta bort hela grinden (med el i) och sedan knyta upp ett rep istället. detta förutsätter att hästen inte är extremt strömrädd och kanske bör man ha någon annan färg på repet än vitt...:idea:

/Erik , som inte har något annat n repgrind själv.

Du kan ju googla på t.ex. "Trail Gate" så får du säkert upp lite bilder som du kan kika på? Det är lite svårt att förklara utan bilder... :)

Annars är förslaget om en repgrind absolut enklast. Det går fort och lätt att fixa, men är hästen inte van med grindar så kan det ju vara bra att öva både på en "fast" grind och en repgrind. Man vet aldrig vilken sort som kommer på tävling...

min pappa och en kompis till honom fixade en grind till mig, (inte allt för svårt) men jag kan försöka ta några kort nånting i kväll kanske så kan du få se hur vi löste det! :)

Jag gör ett inlägg för att hålla koll på
om någon har någon tjusig grind-ritning
att lägg in här :-)

Liknande trådar

Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: nullo-modo
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 631
Senast: Claraclara
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?