Bygga dressyrmuskler hjälp

R

Ruh

jag har en 15 åring som var skadad under vintern men är nu fullt igång konditionsmässigt.
Så nu vill jag börja bygga upp musklerna. Hur skulle ni lägga upp erat schema för en sånn häst? :bow:
 
Sv: Bygga dressyrmuskler hjälp

Mina hästar är inte ens i bra kondition, men gör som i tråden "Dressyrhäst på Gym".
Utöver det så är cavaletti, gymnastikhoppning, galoppjobb o stärkande/lösgörande dressyrarbete byggande.

gör mitt bästa för att utnyttja naturens resurser nu innan det blir hårt i marken.

Hästen bör ha gott hull o få tillräckligt med vitaminer o proteiner för att kunna bygga oxå.
 
Sv: Bygga dressyrmuskler hjälp

Klättring och hundra tusen övergångar. ;)

Och se till så den får tillräckligt med mat, annars blir det aldrig några stora muskler. Mkt protein!
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Lars L
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 924
Senast: Sel
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp