Bygga bostad i lada

P

Pip

Vi har tittat på en gård och börjar lite smått fundera över om man kanske skulle kunna bygga en liten lägenhet i en av ladorna (f.d svinstall för ca. 60-70 år sedan :) ) Jag har varit runt ute på nätet för att hitta vilka regler som gäller för att bygga bostad i ett utrymme gjort för djur, men hittar inga bra svar. Är det väldigt krångliga regler eller samma regler som vid nybyggnation?

Sv: Bygga bostad i lada

Ingen som gjort detta? Trodde det kanske var vanligare än det verkar? Kommer ni på något får ni gärna hojta till :)

Sv: Bygga bostad i lada

För något år sedan då jag hästsemestrade i Estland såg jag fler ladbostäder. En av dem var en bostad som man kunde hyra som semester-/resebostad och fanns i två våningar. Den var inte många år gammal och jättefin, precis som vilket annat hus som helst! Utifrån såg det ut som vilken gammal ladugård som helst, men inifrån: WOW! Den hade dessutom två våningar med spiraltrappa. Där skulle jag ha kunnat bo.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 866
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka