Sv: BVC-tråd

Idag (7 mån om 1 vecka)
Vikt 7990 g
Längd 68,9 cm
H omf 44 cm

Besök igår. 8 månader
Vikt: 8480 g
Längd: 70.7 cm
H omf: 45 cm

Kollade om han skelade vilket han inte gjorde. Han röjde runt som en galning och visade vilken aktiv kille han är. Kryper gör han och har gjort i två veckor och han kan också sätta sig upp.

6 månaders kontroll idag!

Chelsea 6 mån 3dgr (5 mån 7dgr)

Vikt: 9500gr (9090gr)
Längd: 69cm (67cm)
Huvud: 44,5cm (44cm)

Växer jämnt och fint, vikten börjar sakta men säkert plana ut mer och mer :D
På läkarkollen gjordes det inte så mkt. Fick hålla i en mugg så att han kunde se om hon tog den med båda händerna. Jadå, båda händerna rakt in i munnen :p.
Tyckte hon var jättestark och fin i kroppen, välmående!

Hemskt att säga men... när vi kom in och fick sätta oss hos doktorn så satt Chelsea och verkligen stirrade ut honom med vidöppen mun. Aldrig sett henne sådan! (inte rädd, mer förundrad). Doktorn var nämligen svart, och tror inte hon träffat så många mörkhyade på så nära håll faktiskt..

*kl*

Var på 1 års kontroll förra veckan, Melwin fyllde 1 år den 20 april

Vikt: 10530 g
Längd: 76
Huvud: minns jag ej just nu....

Duktig kille fick vi höra som går sen han var 11 mdr, reser sig upp med lätthet och är MKT med och allert. Säger mamma & pappa. :banana:
Ja, just det, dem tyckte han var stark oxå, fick känna på det när dem höll "fast" honon när han skulle få sina sprutor :laugh:

Jo man har fått höra det ibland :D Hennes smeknamn hemma är tjockis, dock endast tills hon börjar förstå innebörden... :p
Dock har bvc aldrig kommenterat hennes vikt på ngt sätt, och hon ser faktiskt inte så jättestor ut irl ;)

*KL*

12-månaderskollen:
Vikt: 10 kg
Längd: 76 cm.
Har 4 framtänder, kryper obehindrat, står, klättrar på allt och har precis tagit sina första stapplande steg.
Nu är definitivt friden slut...

*kl*

Saga har äntligen på senaste vägningen 16 mån gammal passerat 9kg strecket, 9100 nånting vägen hon nu min lilla sparv:banana:. 81cm lång var hon med. Lång och smal:D

Knapplån.

Théa en månad imorgon!

4270 gram (3095)
55 lång (49 cm)
36,5 huvud (32,5)

Växer så det knakar!

Vilken viktuppgång!:D

kl

Moa var på 7 månaderskontroll idag.
Och BOEL-test gjordes, och uppenbarligen hör hon. Fast man kan undra här hemma ibland, den är väldigt selektiv:D

8340 gram
71cm lång
44,5 cm runt skallen

*KL*

12-månaderskollen:
Vikt: 10 kg
Längd: 76 cm.
Har 4 framtänder, kryper obehindrat, står, klättrar på allt och har precis tagit sina första stapplande steg.
Nu är definitivt friden slut...

Tänk om jag kunde förstå det där "nu är friden slut"-liknande uttrycken. Haha vad fan är det som är så farligt med att dom börjar gå :D Märker ingen större skillnad förrutom att det är 100 gånger roligare.

12-månaderskollen blev vid 13 mån, 13 dagar:

Vikt: 11400
Längd: 82,5 cm

:love:

Tänk om jag kunde förstå det där "nu är friden slut"-liknande uttrycken. Haha vad fan är det som är så farligt med att dom börjar gå :D Märker ingen större skillnad förrutom att det är 100 gånger roligare.

Jag håller med dig! Jag tycker att Ludwig blir roligare ju äldre han blir :love: Inte ett dugg jobbigt, då var det värre innan - hur fasen fick man tiden att gå innan de tog sig fram själva och bara var megafrustrerade hela tiden? :crazy:

Det barnet kanske låg snällt och fint och jollrade på en filt så mamman hade lite soft och typ kunde fika och läsa en tidning i lugn ro ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
637
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 523
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar