Sv: BVC-tråd
Vi har också varit på 10-månaderskontroll för ett par veckor sedan
Han var 9 månader och 28 dagar.
Längd: 77cm
Vikt: 9900gram
Huvud: 48,5cm
Vår lille har inte heller gått upp mycket sen 8-månaders, totalt 310gram, trots att vi har extra fett i ALL mat (eller nja, inte frukten såklart) och han "åt som en ettåring redan som 8-månaders" enligt BVC. Dock är vår BVC-dam inte det minsta oroad för hon har sett vilket tempo han håller
Han är alldeles makalöst rörlig.
Dock är man ju som mamma lite hönsig och jag hade helt klart hoppats på att han skulle ha gått upp mer
Men men. Ingen extrakoll här dock.
Vi visste inte heller vad som skulle kollas på kontrollen, och vår lille klappar inte händerna på uppmaning, dock slår han ihop klossar etc så han gör den "rörelsen" själv, däremot har han inte så bra koll på betydelsen av "enklare ord" som de frågade om, eller snarare så är det inget vi "tränat" på direkt, men visst förstår han en hel del även om han själv lagt mer krut på sin fysiska utveckling
.
Jag tror dock inte att man skall "träna" på övningarna direkt, utan det mer är frågor om de kommit dit i utvecklingen ännu, åtminstone uppfattade jag det så.
Vi fick utlåtandet MYCKET rörlig och stark liten kille (läkaren undrade om jag hade avlastning hemma ibland
), som är mycket glad och charmig...