Sv: BVC-tråd

Molly snart 3 månader (om 4 dagar:P)

Vikt:6000 g
Längd:61 cm
Huvud:40cm

Följer medelkurvan :)

Kl

John 6 månader

Vikt: 8305gr
Längd: 67,5 cm
Huvud: 42,3 cm

John 7 månader

Vikt: 9165 gr
Längd: 70,5 cm
Huvud: 43,5 cm

oj vad han har vuxit bara på en månad!

Moa var hos tanten idag:
2 månader, på dagen:laugh: (1 1/2 månad)

vikt 5870g (5340g)

längd 59cm (57,5cm)

Huvud 40,5cm (39,5cm)

Följer sin kurva över medelkurvan

Chelsea 7v 3dgr: (4v 2 dgr)

Vikt: 6050gr (5100gr )
Längd: 58cm (56cm)
Huvud: 41cm (38cm)

rund o fin var kommentaren :D

Oj vad hon växer lilla Chelsea!:D
Hon har vuxit om Molly på både viktkurvan och hattmåttet, fattas bara ett par centimeter så har hon sprungit om på längden också :p.
Du måste ha supernäringsrik mjölk ;)

"Lilla" Chelsea gillar mat helt enkelt :D fick hon så skulle hon tejpa fast sig själv vid min tutte tror jag haha.

*kl*

Var hos BVC förra veckan med Melwin på 8 månaders kontroll:

Vikt: 9180 g
Längd: 72,5 cm
Huvud: hmm minns ej det.....

Han hörde bra och är duktig på att krypa sätta sig upp och sitta själv samt reser sig mot möbler, nu även 5 st tänder :laugh:

God Jul!

KL

Storebror Loke 14 mån :

Vikt: 11500g ( vid födelse 3095g)
Längd: 84cm ( vid födelse 50 cm)

Lillebror Gustav:

Vikt vid födelse 3650g
Längd vid födelse 52cm

Hemgångsvikt: 3450g

6 dagar gammal:

Vikt: 3860g

2 veckorskollen

Vikt: 4440g
Längd: 56.4cm.

Nästa besök för Gustav är den 29/12, Loke skall inte till BVC förns han är 18 mån nästa gång.

stooort putt!

Moa var hos tanten idag, 2 1/2 månad gammal

6300g tung
62 cm lång
41 cm runt huvet

*knappen*

Lillebror vid 8.5 månader:

9640 g
73 cm
46.4 cm huvud

Vi missade åttamånaderskollen pga sjukdom och julhelgen. Lillebror är lika lång som storebror vid samma ålder men slankare i modellen. Fast han rör sig mer för den delen. "Kryper han än?" frågade BVC-sköterskan. Uh, ja, det har han gjort sen november. Nu ställer han sig upp och försöker gå längs möbler. Får han tag i en stol eller pall använder han dem som "gåstol" och försvinner iväg över golvet. Men gåvagnen har han bara lyckat gå tre steg med än, den är lite för klurig än! Mycket tidig och glad som en liten sol, var sköterskans omdöme idag :love:

*kl*
Inser när man läser vad alla andra bäbisar väger att min lilla inte har så mycket att säga till om i en brottningsmatch.

Saga 1 år
Vikt: 8400gram
Längd: 75cm

Går, springer, klättrar och far runt som en virvelvind, inte konstigt att hon inte har några babyvalkar;)

Chelsea 2 mån, 12 dgr (7v 3dg)

Vikt: 6800gr (6050gr)
Längd: 60,5cm (58cm )
Huvud: 41 cm (41cm)

Jaaa hon växer :D Tanten frågade om jag bara ammar haha.

Läkar koll också, hon skötte sig exemplariskt, läkaren var imponerad! Allt såg också jättebra ut! :banana:

*kl*

5 månader för lilla Gustav

Vikt: 8220gr (7320gr)
Längd: 70cm (66cm )
Huvud: 43 cm (41,5cm)

Ganska lång :D

*kl*
Inser när man läser vad alla andra bäbisar väger att min lilla inte har så mycket att säga till om i en brottningsmatch.

Saga 1 år
Vikt: 8400gram
Längd: 75cm

Går, springer, klättrar och far runt som en virvelvind, inte konstigt att hon inte har några babyvalkar;)

Min tjej är i samma storlek som din. Lite yngre iof och väger ngt hekto mer men är ocksa ngr centimeter längre.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
639
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar