Butiker som tar emot begagnade sadlar?

Kungaskogen

Trådstartare
Kan absolut ingenting om westernsadlar och har av den anledningen lyckats köpt en sadel som absolut inte passar på mina hästar..:o
Nu undar jag om jag kan få lite tips på butiker som tar emot begagnade western sadlar, antingen i inbyte till annan eller bara med hjälp att sälja den..

Sv: Butiker som tar emot begagnade sadlar?

Det bästa du kan göra är att lägga ut sadeln på annons

Jo visst men har inte riktigt nån koll på vad det är för bomvidd på den, svårt att sälja en sadel man så lite om..tänkte att om jag sålde den genom butik så kunde dom ta reda på allt..och så slippa allt krångel, ta bilder, lägga ut annons, svara på mail, paketera, till posten..och hur gör man med betalningen?
Det jag vet om sadeln är att det är en Big horn arabian light 15/5 eller va det 16?? minnet är inte så bra..den är brun och köpt i USA, tjejen som hade den före mig hade den på ett lite smäckrare arab sto.. jag köpte den för att ha till mina Islänningar men den är för trång!
Tänkte att jag kunde mäta den men vet inte exakt vart på sadeln man ska mäta för att få fram alla uppgifter som kan behövas...nån som vet och som skulle kunna skicka bilder på det???

Du får gärna pm:a mig med bilder på sadeln :D Vad har du tänkt ta för den? Kanske är intresserad :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 868
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar