Sv: Butet

Har två 2 svarta, vänta ca 4 månader fast då var det lite strul med leverans osv.

Jag har sett de i svart och ärligt talat så ser de inte lika 'exklusiva' ut i svart som i brunt. Men o andra sidan så håller den sig nog bättre i färgen än de bruna.:cool:

jag skulle ta en svart om jag skulle klöpa en (vilket aldrig kommer hända) de bruna ser ju ut som kräk direkt.

BernT > har sett beg svarta lite här o var, men du kanske måste ha en ny.

jag har haft svart derssyr och den höll sig bättre i färgen än min bruna hopp, men det brukar ju vara så generellt med bruna sadlar.

så är det ju med allt brunt läder, vilket märke du än har!
Dom förändras med väder o vind, solen bleker, lädertvålen mörkar osv.
Men det är väl de som är charmen med brunt :) !?!?
Tkr det är som gamla antikviteter ;)

Måste man se att du rider runt i en dyr butet, menar du? Så det är därför man inte vill ha svart? Jag menar inget illa, jag blev bara nyfiken på hur ni tänker.

Ja eftersom det är märket man betalar för när man köper en Butet så vill man ju att det skall synas. Annars är det ju 25' åt skogen.:cool:

Njae det är väl inte 25' åt skogen bara för att man inte skulle SE att det är en butet?

Kvalitet, känsla osv för ryttaren är väl ändå det viktigaste..

Fast, vad spelar det för roll om någon ser att du rider i en Butet? Ska de gilla dig bättre då?

Njae det är väl inte 25' åt skogen bara för att man inte skulle SE att det är en butet?

Fast jag håller liiite med Ickiz, har man lagt ut 25-30 tusen på en sadel så vill man väl att den iaf ska se lite exklusiv ut. Sen spelar det väl egentligen ingen roll eftersom de som kan märken och så ser att det är en Butet iaf.

jag skulle ta en svart om jag skulle klöpa en (vilket aldrig kommer hända) de bruna ser ju ut som kräk direkt.

BernT > har sett beg svarta lite här o var, men du kanske måste ha en ny.

Nja, jag ska nog inte ha nån. Fick prova en i stallets Butet i morse och den låg skitdåligt :/
Den är iofs 8 år gammal, men nä finns nog bättre sadlar för de pengarna.
Var mest nyfiken på om det fanns svarta Butet eftersom jag aldrig sett nån :p

Ja precis, sen blir man hatad på hela klubben:eek:

Klart att man vill att den ska se fin ut, men att BARA köpa den för utseendet ser jag som lite smått idiotiskt.

För att det är därför vissa köper Butet, så de kan statustämpeln i pannan.

BTW så skulle jag aldrig köpa en då jag tycker att de är otroligt överskattade och jätte obekväma.

Att vissa får en bra känsla i en Butet förstår jag, om den passar ryttaren s a s. Då är det flesta sadlar sköna.

Men om man köper en Butet för kvalitetens skull så är man ute och cyklar om jag får säga vad jag tycker.

För om man köper en Butet för 25' så får man:

1. En sadel som inte går att värma om bommen på.
2. En sadel som inte går att stoppa om.
3. En sadel som blir solblekt efter 2 år.
4. En sadel som får mörka märken vid stigläderna även fast man har stigläder i samma färg och märke.
5. En sadel som inta alls passar alla hästar vilket många tror.

Men o andra sidan så vet ju alla vad en Butet kostar och då blir man ju iaf klassad som rik.
Plus att Malin B har en sådan. <---STATUS!

Men det är ju vad jag tycker, 90% av alla här håller nog inte med mig. :p

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 006
Senast: fio
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Henrik von Eckermann och Rolf-Göran Bengtsson. De rider i den individuella hoppningen som inleds med måndagens...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Gunnar
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka