Butet eller CWD

Sv: Butet eller CWD

jag skulle valt en CWD framför både butet och jaguar.
Helt klart pga känslan sadeln ger samt kvaliteén.

jag tror dom ligger runt 20-24 000 kr.

jag gjorde ett jävla kap när jag fick min för 13 000 kr endast använd i ett halvår. :D

Jaguarsadlarna är helt annorlunda än både Butet och CWD. Du kanske skulle prova vad du vill ha och inte bara gå på vad som är "inne"?

Håller med om att jaguarsadlarna är helt annorlunda än butet (inte ridit i CWD) Tycket mer om buteten! Men varför inte en lite finare prestige sadel? Min eventing är :love: Kostar 20´ny.

finns ju en "budget" som kostar 13 000 också. har klämt på den o den såg jättefin ut! annan bom i den.

Tror det, en supersnygg rödbrun ton. Iof hade en tjej jag provred en häst hos för ngn vecka sen en ljusbrun, men den kan ha varit lite äldre.

Är det inte Tolga som har en budgetvariant?
CWD har väl ingen? Eller du kanske menar Tolga :p

Har du sett Tolgas irl? Den såg riktigt bra ut!! :d

Den är riktigt fin, men jag skulle hellre köpa en Jagga ;)
Men den verkar absolut vara värd 13000.

Okej, vad bra :angel:
Snyggt skrivet av mig förresten "ETT svettfux" haha :rofl:

Har en Butet. Bara älskar den sadeln. En del tycker den är hård, men jag tycker man får en så fin känsla gentemot hästen. Kommer väldigt nära hästen med de inegrerade panelerna. Ger ett mycket bra stöd i hoppningen trots mycket små klossar både fram och bak!

Min sadel är av normal bom och väldigt framskurna kåpor. LIgger väldigt bra på de flesta hästarna.

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 739
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka