Busted! Vad har dina gjort att förtjäna titeln "Bad Dog"?

Sv: Busted! Vad har dina gjort att förtjäna titeln "Bad Dog"?

Jo. Min hund har fortfarande ett jack i tungan.
Jag vet faktiskt inte hur det gick med hönan....eller soffan. :eek:

Så här såg det ut i julas när min man hade hämtat mig på jobbet, tog ca en halvtimme så den tiden hade de haft kul. Är min yngsta hund och hennes syster som var här några veckor.
En halmbock och en halmgris får inte fira jul mer.
Kan säga att det är väldigt mycket halm i en sån där halmgris och damm. Man ser hur hela rummet blivit dammigt, och det var nystädat :D

http://s122.photobucket.com/albums/o259/Grana_album/?action=view&current=PICT2179.jpg

Ser ut som vilken genomsnittsbox som helst. :)

Japp :D
Sent på kvällen när vi skulle koppla av för alla förberedelser inför julafton var klara....

Visade mamma bilden precis. Vi pratar om att skaffa en hund till, nu plötsligt ångrade hon sig med risk för att få någon som slaktar halmbocken:rofl:

Valpis är som fan på att sno skor...

skosnois.jpg

...och släpa upp dem i sängen:

skosnois2.jpg

I övrigt är han, av tråden att döma, en ovanligt snäll och välartad hund...

;)

15135223.jpg

Jag lovar, det var inte jag...
Det måste ha varit katterna, eller hur...??? :rofl:

15135224.jpg

ja det här är väl kanske inte helt okej när man är 4 år...

Im000204.jpg

Visade mamma bilden precis. Vi pratar om att skaffa en hund till, nu plötsligt ångrade hon sig med risk för att få någon som slaktar halmbocken:rofl:

Hälsa mamma att hon får ställa halmbocken bakom några kompostgrindar första julen :D

Första bilden ser valpis ut att säga...-Kolla!!!! Vad jag hittade :D
Härlig bild!

Jag kunde iallafall skylla på att det var valpar :D Vad skyller du på ;)

Ingen bild, men det värsta var nog när tyska jaktterriern grävt ett hål i väggen på ca 2x2 dm och rivit sönder den alldeles nyinlagda hallmattan. Han hade varit på råttjakt under natten. Då var han billig.....:-)

Fast att husse och matte brukar bli jättearga när det lilla djuret släpar iväg våra skor så var jag bara tvungen att ta en bild just då... för att han var så söt. :love:

*kl*

har inte tyvärr bild bevis men kan trösta lite för er med olydiga hundar om jag berättar om en god väns hund när han var unghund.
han tugga sönder hemtelefonen, sängen, soffan, drog ut sopor i hela lägenheten, åt upp golvet, halva halls golvet var borta (och det var en stor hall), välte umkull blommor och drog runt jord i alla rum, tugga på toalett sittsen, mattor... kanske vore lättare att säga vad han inte tugga på :3

tilläggas kan att hunden hade problem med höfterna p.g.a att han växte för mkt/snabbt och inte fick göra sig av med all energi genom att springa lös. så långa promenader hela tiden fick de bli, trotts massvis med lekar som att gömma godis och liknande var han helt galen som ung. Dock lugnade han ner sig och är i dagens läge den mesigaste hund man kan hitta och inga höft problem längre. :3

Ingen bild, men det värsta var nog när tyska jaktterriern grävt ett hål i väggen på ca 2x2 dm och rivit sönder den alldeles nyinlagda hallmattan. Han hade varit på råttjakt under natten. Då var han billig.....:-)

Typiskt en tysk:D Har borderterriers så det är lite samma stuk.

"Finns det en mus därinne så SKA jag ta´n.."

;)

//Gilly

Busig hund du har ...

Men hur ska din hund veta att den inte får bara på bordet om du tar dig tid att ta en masa kort när den ligger där?

När min vovve var valp tuggade han på ett par böcker. Min alladeles nya Harry Potter bland annat :mad:

Många roliga bilder!

lilljessicah
Ja, det är fint här ute, och ja, vi har plats med en extra hus med 15 sängar skulle räcka, va? ...med samma utsikt.:angel:

Grana
Tack det är min dröm kök och hittills min mest favorit rum (fortfarande bygga om).
Min dotter verkligen tyckte om den bild, hon sa "Mommy, nu kan hästarna bor där inne!" tror hon tyckte det var väl halmade. :rofl:

Toriryttaren
:DVar hönan på soffan också?

Visade mamma bilden precis. Vi pratar om att skaffa en hund till, nu plötsligt ångrade hon sig med risk för att få någon som slaktar halmbocken
:rofl: Jag trodde det var jul grisen man ska var rädd om? :angel:

Noble McKen
Had en sånt dag en gång när jag hade först träffat min man vi både hade valpar (4 månader) och och till statoil 1½km bort sen direkt hem. Under tiden så drog dem upp alla mina golv plantar och tydligen sprang med de genom huset, sen tog de isär min dotters leksak som var type "beanbag" aktig, rev tidningar och på nåt sprickat fisk tanken. De sov när vi åkt, 15-20 min max. var vi borta. :D och finalen var att en av de skit ett hög mitt i allt detta...
...they were NEVER left alone again.:smirk:

Glimfeather
:smirk:3 bilder är lika med massa? Hhmmm, how intresting. Ser du, man lära nåt varje dag. Att allt detta skede i ca 30-45 sec betyder att jag "tog tid"?:o Fy på mig. Sen det var hennes första gång (som jag har sett) så bjuda jag på det. Och Faktum att hon sov tills flashet åkt upp, sen gick hon ner själv, gessa jag att hon vet att hon ska inte vara där.

Har tyärr ingen bild men när min hund var liten tog hon blomkrukorna från fönsterbrädet, bar omkring och grävde ner dem i soffan.... Måste jag säga att det var jord i hela soffan? Det är som sagt tur för dem att de är så söta som de är....

Re: Sv: Re: Busted! Vad har dina gjort att förtjäna titeln "Bad Dog"?

:D
Hönan 1
Doggy 0

När våran kille var ca 6månader, o vi för fullt var uppe i ensamhets träningen så var vi ute till affären en stund.

När vi kom hem hade han tuggat sönder fjärren till våran 1månad gamla DVD spelare. var inte den billigaste i stan heller...
Det roliga va att det går inte att använda den spelaren utan fjärr heller. O en ny sådan skulle kosta lika mycket som att köpa en helt ny budget variant...

Då var hunden billig.

Polarens valp käkade upp halva hans dåvarande sambos spritt nya mobiltelefon. Tror hon hann ha den en vecka..

Men det värsta jag hört är dock ändå det en kille på en slädhundsträff berättade..

Hans två hundar hade rymt, rakt in i grannens hönshus. Plockade 26 hönor + 2 tuppar.
Bara fram med stora plånboken o se glad ut...

/Tobbe

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

K
Hundhälsa Halloj! känner bara att jag måste få dela med mig de här, känns bara så fruktansvärt hemskt och onödigt... :cry: vi tar de från början...
2
Svar
28
· Visningar
4 521
Senast: em-pirre
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 742
Senast: Shark
·
Hästvård Fbl har ju som det verkar fått magsår pga buttabehandling. Diagnosen är inte bekräftad med gastroskopi då man inte vill svälta honom i...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 615
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka