Här tappade du mig. Var någonstans har jag eller någon annan hävdat att vi ska göra anpassningar så att grabbar i olika sammanhang ska få kalla tjejer för horor? Jag förstår inte kopplingen till vare sig mitt resonemang eller grundfrågan om att förbjuda viss klädsel.
Om du inte kan leva gott i Sverige om tjejer har en egen badtid i badhuset så kan jag bara beklaga. Om ditt välmående hänger på sådana detaljer så antar jag att du har en del att kämpa mot. På mitt jobb har vi för övrigt sedan länge en särskild tjejtid i gymet. Jag har aldrig någonsin hört en kollega må dåligt över den saken.
Jag har inte värs mycket att kämpa emot.
Men jag ser företeelsen med att införa könssegregering i Sverige som ett stort principiellt problem.
Ingen har hävdat att vi ska göra att killar får kalla tjejer för horor.
Men frågan är större än att handla om endast ett plagg: frågan handlar också om könssegregering, "anpassning" av svenska samhället till nya influenser där könssegregering är en fråga, kvinnors osäkerhet är en fråga, faktum att kvinnor inte ska få synas i samhället är en stor del av frågan.
Därför ser jag det som ett problem.
Nej, jag kan inte leva gott i ett Sverige där vi inför könssegregering.
Eller inför annan segregering eller särbehandling på grund av kön, sexualitet, etnisk bakgrund.
Ja, delar av mitt psykiska välmående hänger på sådana detaljer som frånvaro resp närvaro av segregering.
Eller särbehandling på grund av kön.
Men jag inser utifrån hur du skriver, att det finns de som inte ser segregering eller könsorsakad särbehandling som ett problem.