Bullterrier

T

taskmört

Är lite inne på att köpa en bullterrier, någon som har erfarenhet av rasen och vill dela med sig? Kanske tips på bra uppfödare i Stockholms närhet?

Sv: Bullterrier

Lite problem med öron och eksem. Rätt så... Tja inget man förknippar med en lätt och enkel hund :) Min kompis är på väg att strypa sin Bulle flera gånger i veckan. Förstört saker har hon också gort för x antal tusen...

jo, jag har surfat runt lite på nätet och förstått att det är ena egensinninga rackare...men jag kan inte låta bli att tycka att de är charmiga trots allt. Å så fula så de blir söta av bara det :-)

Det är något helt motsatt mot hunden som redan finns i familjen-en Labbe som har allt en Labbe skall ha, :love: (äter mycket-luktar illa) :D Jag älskar honom, det är inte det, men söker något annat till hans efterträdare om ni förstår vad jag menar....

en familj där ajg va barnvakt hade en sån, helt underbar.

Har man en gång haft bullterrier framstår alla andra raser som en smula menlösa... ;)
Titta på www.svbtk.com. Där finns namn och telefonnummer till faddrar, vanliga bulleägare man kan hälsa på hos och få veta mer om rasen, både fördelar och nackdelar.
Kolla noga att valpens föräldrar (och helst längre bak också) genomgått hälsoprogrammet ua.

Liknande trådar

Övr. Hund När ni är redo att köpa hund, hur gör ni? Själv har jag kontaktat några olika uppfödare för att fråga lite i allmänhet och om deras...
2
Svar
27
· Visningar
2 345
Senast: hastflicka
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 018
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 806
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka