Bullar med havregrynsgröt

Armani__

Trådstartare
Ja konstig rubrik kanske!
Men kokerskan i köket på förskolan där jag jobbar gjorde frallor på all havregrynsgröt som blev över efter frukosten i torsdags.
Jag frågade henne efter receptet för de var asagoda :d
Men nä, hon sa att hon bara hade slängt ihop lite grann och gått på måfå. Jaha tänkte jag, kan jag aldrig slänga ihop ett recept på bullar på måfå.

Alltså någon som har ett recept på frallebullar, gärna då som dessa med havregryn/havregrynsgröt i?

Sv: Bullar med havregrynsgröt

Min kompis brukar baka något hon kallar för grötbröd. Jag har tyvärr ännu inte lyckats avsmaka dem, men det låter sannerligen väldigt gott! :D

Jag hittade detta recept, det kanske kan vara något? :)

Grötfrallor är jättegott. Mjuka och saftiga :love:

0,5 l vatten
3 dl havregryn
Kokas till gröt

Rör ner 1 hg margarin
0,5 dl mjölk
Fingervarmt

tillsätt
1 kkp sirap
1 tsk salt
1 hg jäst
1,25 kg vetemjöl, ca 2 liter

Bakas ut direkt. Låt jäsa på plåt 30 minuter

grädda i 250 graders värme ca 10 minuter. Beror lite på storleken hur lång tid som behövs

+ Jozze:
Tack söta ni, det låter på era recept som att jag har funnit vad jag letar efter!!
Tack än en gång, här ska det bakas :banana::banana::banana:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 091
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
6 050
Senast: Luff
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 700
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30