Buljong o saltmängd?

MrsScabtree

Trådstartare
Har bytt foder nu till mina hundar till royal canin light. Saken tillhör den att den enda ska ha glucosamin som fodertillskott och detäter han inte om det inte smakar av maten han äter. Det blir tufft nu med torrfodret så det blir torrfoder+pulver. Kan man spä ut det i två matskedar buljong eller dylikt? Jag undrar lite över saltmängden då jag hört att buljong är väldigt salt..hur ligger det till egentligen?
 
Sv: Buljong o saltmängd?

blöt maten och mosa in pulvret? eller blanda med t ex keso? det är ganska mycket salt i vanliga buljongtärningar.
 
Sv: Buljong o saltmängd?

keso är väldigt fettsnålt. finns laktosfritt.

de flesta torrfoder är sprayade med fett/buljong och lägger man fodret i blöt får vattnet smak av detta. men det kanske inte räcker?
 
Sv: Buljong o saltmängd?

Häll på pulvret på maten och sen ta en sprayflaska med vatten och gör ett par sprut över maten så pulvret inte ligger "löst".
Går inte det hade jag inte krånglat, jag hade gett honom det direkt i munnen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 847
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 262
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och...
2
Svar
22
· Visningar
3 326
Senast: GardenAngel
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp